در حال بارگذاری ...
  • لزوم برخورداری طرح‌های حمایتی مسکن دولت از برخی تخفیفات

    معتقدیم طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از قاعده پرداخت ۷.۸ درصد بیمه ، ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و یک درصد حق‌الثبت مستثنی شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت : معتقدیم طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از برخی تخفیفات برخوردار شود .

    تقی رضایی در جلسه‌ای که با حضور نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، با اشاره به اینکه دولت تلاش دارد تا با جدیت به طرح‌های حمایتی خود در حوزه مسکن جامه عمل بپوشاند ، گفت : معتقدیم برای پیشبرد اهداف در این حوزه ، باید شاهد اعمال برخی تخفیفات و همراهی‌ها نیز باشیم .

    وی با یادآوری اینکه این همراهی می‌تواند متقاضیان را در دست‌یابی به مسکن و تحقق آرزوی خانه‌دار شدن یاری دهد ، اظهار کرد : معتقدیم طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از قاعده پرداخت ۷.۸ درصد بیمه ، ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و یک درصد حق‌الثبت مستثنی شود .

    معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن ، با اشاره به زمین‌هایی که سازمان بنیاد مستضعفان در اختیار داشته و همراهی در خصوص واگذاری این زمین‌ها می‌تواند دولت را در تحقق اهداف طرح‌های حمایتی مسکن یاری دهد ، گفت : در همین راستا هفته آینده پیش‌پرداخت ۷۷ میلیارد تومانی برای زمینی که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و در نقطه مناسبی به لحاظ سکونتی قرار دارد را مصوب خواهیم کرد .

    رضایی با اشاره به اینکه قیمت کل زمین مذکور ۲۷۰ میلیارد تومان است ، افزود : انتظار داریم حدود ۲۵ درصد تخفیف در این خصوص داده شود و مابقی پول زمین نیز خردادماه سال آینده پرداخت خواهد شد .

    شهرستان‌های ابهر و خرمدره به لحاظ زمین دولتی محدودیت‌هایی دارند

    وی با یادآوری اینکه در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره به لحاظ زمین دولتی محدودیت‌هایی داریم اما با این وجود چند نقطه برای خرید یا توافق دنبال می‌کنیم ، خاطرنشان کرد : بنیاد مستضعفان همچنین دارای زمینی است که بنا شده است با سه درصد تخفیف در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دهد .

    معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن ، با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰۰ نفر از متقاضیان مسکن در استان زنجان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند ، ابراز کرد : به همین خاطر انتظار داریم در خصوص قیمت زمین به توافقاتی برسیم و تخفیف‌هایی نیز شامل شود که اولویت ما در این خصوص تهاتر است و می‌توانیم زمین مرغوب در زنجان واگذار کنیم .




    مطالب مرتبط

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

    |

    نظرات کاربران