در حال بارگذاری ...
  • تشکیل کمیته‌ های تخصصی و فنی اراضی طرح نهضت ملی مسکن همراه با آسیب شناسی مسکن مهر

    با توجه به مسؤلیت سنگین شورای عالی شهرسازی و معماری از سوی شورای عالی مسکن که کمیت فدای کیفیت نشود ، مهم‌ترین اقدام پس از تصویب طرح‌ها تشکیل و تغییر کمیته‌های فنی و تخصصی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در برنامه نهضت ملی مسکن از تشکیل کمیته‌های تخصصی و فنی در شورای عالی شهرسازی و معماری و بررسی تخصصی اراضی همراه با آسیب شناسی مسکن مهر خبر داد .

    فرزانه صادق مالواجرد در جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در ساختمان دادمان از تشکیل کمیته‌های تخصصی و فنی در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد .

    صادق مالواجرد با اشاره به این‌که شورای عالی شهرسازی و معماری تنها نهاد حاکمیتی است که در خصوص طرح‌های منطقه‌ای ، طرح‌های جامع و تفصیلی و فضاهای شهری برنامه ریزی و تصمیم‌گیری می‌کند ، گفت : با توجه به مسؤلیت سنگین شورای عالی شهرسازی و معماری از سوی شورای عالی مسکن که کمیت فدای کیفیت نشود ، مهم‌ترین اقدام پس از تصویب طرح‌ها تشکیل و تغییر کمیته‌های فنی و تخصصی است .

    وی اظهار کرد : نماینده ها در ۶ کمیته ذیل شورای عالی شهرسازی و معماری به منظور پاسخگویی تخصصی تشکیل داده شد تا در فرآیندها اصول فنی و تخصصی رعایت شود ؛ اگر بنا بر تغییر کاربری است خدمات پشتیبان تغییر نکند و یا فضای سبز قربانی نشود . موضوعی که در چندسال اخیر به آن مبتلاییم ، پدیده فرونشست است که این موضوع با بررسی دقیق و تطبیق با نقشه پهنه پیگیری شد که بارگذاری جمعیتی در آن مناطق صورت نگیرد و شهرک جدید ایجاد نشود .

    وی با بیان این‌ که در طرح مسکن مهر ۸ هزار هکتار زمین دولتی تأمین شد اما حتی یک‌ مورد آن در کمیته های فنی مطرح نشد ، این‌ در حالی‌ است که با آسیب شناسی مسکن مهر ، در الحاق اراضی ۲۶هزار هکتاری که تاکنون انجام شده تک به تک در کمیته‌های فنی مورد بررسی قرار گرفته است و در شورای‌عالی به تصویب رسید تا پروژه شهرسازی با کیفیت و همراه با رعایت استانداردها انجام شود .

    معاون شهرسازی و معماری تصریح کرد : کمیته استانداردها به صورت سه بار در هفته تشکیل شد و بایستی طرح های تشویقی و خدمات وجود داشته باشد تا تأمین خدمات توأم با نوسازی انجام شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد ، ایجاد ...

    |

    پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    نظرات کاربران