در حال بارگذاری ...
  • نصب ۱۶۲ تابلو هشداردهنده برای پیشگیری از تصرف اراضی ملی استان اصفهان

    تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت : امسال برای اطلاع رسانی با نصب ۱۶۲ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است .

    سرهنگ امیرسعید باقری با بیان اینکه اراضی تحت پوشش این فرماندهی ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع شده اند اظهار داشت : در راستای حفاظت از این اراضی اقدامات پیشگیرانه در بخش های وضعی ، اجتماعی ، فرهنگی ، بازدید و بازرسی از یگان‌های مستقر در شهرستان‌ها و آموزش انجام می‌پذیرد .  

    وی به اولویت قرار دادن اجرای اقدامات پیشگیرانه در این یگان اشاره کرد و اذعان داشت : امسال تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است . تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می دهند .  

    وی بیان داشت : در سالجاری جهت اطلاع رسانی با نصب ۱۶۲ تابلو ، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است . در راستای افزایش آگاهی نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی و دولتی استان اصفهان امسال برای عوامل یگان حفاظت اراضی استان ، ۹ دوره آموزش عملی و میدانی و ۲۶ جلسه آموزش تئوری برگزار شده است و براین اساس بیش از یکهزار نفرساعت آموزش دیده‌اند .

    وی عنوان کرد : سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال است و در سالجاری نیز ۶۹ گزارش از طریق این سامانه دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند . افراد سودجو معمولاً در ایام تعطیلات ، آخر هفته‌ها و چند روز تعطیلی متوالی فرصت را برای دست‌اندازی به زمین های ملی و دولتی فراهم می‌بینند ، لذا از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی‌ملی اطلاع دهند . 




    مطالب مرتبط

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    موارد گزارش شده مربوط به شش شهر تهران ، دماوند ، پردیس ، رباط‌کریم ، ملارد و اسلام‌شهر بوده است .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تا کنون هشت فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از رفع ۴۴۴ فقره تصرف ظرف ده ماه سال جاری در استان خبر داد . ...

    |

    نظرات کاربران