در حال بارگذاری ...
  • الحاق حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه به طرح جامع شهری

    با تصویب طرح جامع بسیاری از ساخت و سازهایی که پیش از این در خارج از محدوده‌ی شهری به صورت غیرمجاز انجام گرفته بود ، ساماندهی می‌شود و همچنین بسیاری از اراضی ، متعلق به شرکت‌های تعاونی بر اساس ضوابط و مقررات به محدوده‌ی شهری الحاق شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : طرح جامع شهر ارومیه در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مصوب شد و با این مصوبه الحاق حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شد .

    سید محسن حمزه لو با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه ، اظهار داشت : مطالعات طرح جامع شهر ارومیه براساس ضوابط شهرسازی و معماری پس از بررسی تخصصی و کارشناسی انجام شده است .

    وی با اشاره به مساله جمعیت ، بیان کرد : آمار و اطلاعات ارائه شده از طریق نهادهای متولی ملاک جمع‌بندی در طرح جامع است و اساس ارائه آمار جمعیت شهری در استان‌ها بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است .

    وی با بیان اهمیت ساماندهی ساخت و سازهای بدون مجوز در خارج از محدوده‌ی شهری گفت : لازم به ذکر است ؛ با تصویب طرح جامع بسیاری از ساخت و سازهایی که پیش از این در خارج از محدوده‌ی شهری به صورت غیرمجاز انجام گرفته بود ، ساماندهی می‌شود و همچنین بسیاری از اراضی ، متعلق به شرکت‌های تعاونی بر اساس ضوابط و مقررات به محدوده‌ی شهری الحاق شد .

    وی با اشاره به ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه ، بیان کرد : بستر لازم جهت اجرای طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه از سوی راه و شهرسازی فراهم شده چرا که جزئیات کامل فضاهای سبز، پارک موزه‌ها، بخش‌هایی از فضا که نیاز به نگهداری و مرمت دارند و قسمت‌هایی که با رویکرد جدید مسکونی طراحی شده‌ ، مشخص شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه، تحویل اراضی توسط ارتش طبق مصوبات جلسه انجام می گیرد تا مدیریت شهری طرح ساماندهی را اجرایی کند ، گفت : طولانی شدن پروسه ساماندهی به هر دلیلی قابل قبول نیست و مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی باید هر چه زودتر اجرا و از تخریب و تغییر فضاهای اراضی جلوگیری شود . این فضای که در بافت مرکزی شهر قرار دارد، نقشی مهمی به عنوان تنفسگاه شهری ایفا می کند که در نقشه‌های طراحی شده مصوب همه ملاحظات فرهنگی،تاریخی و زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به اینکه طرح‌های بازآفرینی شهری فرصتی برای توسعه شهر است، افزود: یک هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری این استان برای امسال در نظر گرفته شده است.

    حمزه لو در خصوص تراکم های ساختمانی نیز بیان کرد : مسائل مربوط به تراکم های ساختمانی در جلسات کمیسیون ماده ۵ بررسی می شود و در صورت صلاحدید اعضای حاضر در جلسه موضوعات مطرح شده تصویب یا رد می شود . در خصوص هم‌افزایی مباحث شهری باید از ظرفیت کمیسیون ماده ۵ استفاده بهینه کرد و در این راستا جلسات به طور منظم و با حضور اعضا برگزار می‌شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

    |

    نظرات کاربران