در حال بارگذاری ...
  • بهره‌مندی از ظرفیت اداره اوقاف در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی

    در حال حاضر باید به دنبال سرعت‌بخشی به پروژه‌های خانه‌سازی بود و در این راستا تامین زمین سرعت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را افزایش می دهد . با همکاری و هم‌افزایی سازمان اوقاف و امور خیریه ، زمین‌های مستعد ساخت مسکن شناسایی و اقدامات لازم برای تغییر کاربری اراضی صورت گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : همکاری‌ با اداره کل اوقاف استان در راستای تامین زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن مورد تاکید بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود .

    سید محسن حمزه لو در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی ، اظهار داشت : همکاری در زمینه زمین‌های اشتراکی وقفی جهت احداث مسکن از مسائل مورد تاکید است . برای تحقق سیاست تولید مستمر و انبوه مسکن همه دستگاه‌ها موظف به مشارکت در تأمین زیرساخت‌ها به ویژه اختصاص اراضی مازاد هستند .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : تقویت منابع و امکانات نهضت ملی مسکن به عنوان اصلی‌ترین طرح عمرانی دولت مردمی از جمله موضوع‌های مورد توجه است .

    حمزه لو بیان کرد : در حال حاضر باید به دنبال سرعت‌بخشی به پروژه‌های خانه‌سازی بود و در این راستا تامین زمین سرعت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را افزایش می دهد . با همکاری و هم‌افزایی سازمان اوقاف و امور خیریه ، زمین‌های مستعد ساخت مسکن شناسایی و اقدامات لازم برای تغییر کاربری اراضی صورت گیرد .

    گفتنی است در ادامه این جلسه در زمینه روش‌های تعامل بیشتر در پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن بحث و تبادل نظر شد .

    در انتها مقرر گردید طبق صورت جلسه فی مابین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ، از اراضی اوقاف در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بهره برداری شود .




    مطالب مرتبط

    اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران