در حال بارگذاری ...
  • شناسایی بیش از ۹ هزار هکتار اراضی مازاد در اختیار دستگاه‌ها

    ۶۰ هزار هکتار زمین در راستای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن از زمین‌هایی که منابع طبیعی احصا شده که براساس موقعیت و توپوگرافی و به‌تناسب توسعه شهری به محدوده شهرها الحاق و در اختیار پروژه های مسکونی قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تاکنون حدود ۹ هزار و ۱۵۷ هکتار زمین مازاد شناسایی شده است ، گفت : تاکنون برای حدود ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار سند اخذ کرده‌ایم و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آن بنا به دلایلی از دستورکار خارج شده‌اند .

    تقی رضایی اظهار کرد : این اراضی بنابر بازدیدهای میدانی ما شناسایی می‌شوند و با توجه به همکاری ادارات ثبت در ماه‌های اخیر میزان اخذ سندهای ما با رشد قابل توجهی مواجه شده است .

    وی با بیان اینکه استان ایلام با بیشترین میزان اخذ سند در رتبه اول قرار دارد ادامه داد : البرز و اصفهان در رتبه‌های بعدی هستند . جلسات مشترکی در استان‌ها با حضور مدیران اداره ثبت اسناد و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شده که امیدواریم همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی را در پی‌داشته باشد .

    وی یادآور شد : قسمتی از این اراضی از دستور کار خارج شده ، متعلق به نیروهای مسلح بوده که بخشی از آن در جهت رفع مشکل مسکن پرسنل نیروهای مسلح و ۵۰ درصد آن هم از اراضی توافق شده در اختیار مردم قرار داده می‌شود البته از این نوع توافقات زیاد داریم که عمدتاً مربوط به پادگان‌های داخل شهرها و اراضی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی هستند .

    معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به برگزاری مزایده سراسر املاک و اراضی سازمان در راستای مولد سازی دارایی‌ها ، اظهار داشت : تمامی تلاش‌ سازمان ملی زمین و مسکن معطوف به اجرای برنامه ابلاغی دولت در راستای تامین مسکن و کمک به خدمات سایت‌های مسکونی است .

    رضایی در پایان گفت : ۶۰ هزار هکتار زمین هم در راستای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن از زمین‌هایی که منابع طبیعی احصا شده که براساس موقعیت و توپوگرافی و به‌تناسب توسعه شهری به محدوده شهرها الحاق و در اختیار پروژه های مسکونی قرار گرفته است .




    مطالب مرتبط

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    نظرات کاربران