در حال بارگذاری ...
  • آغاز ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان گیلان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار گیلان در جلسه شورای مسکن استان که با حضور مدیران کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن و سایر اعضاء در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد ، تامین مسکن را از الویت های دولت سیزدهم برشمرد و گفت : مسکن و اشتغال دو مؤلفه مهم در دستور کار دولت است که باید به جدیت به تعهداتمان عمل کنیم .

    اسدالله عباسی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این جلسات بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها و ارائه راهکار برای رفع مشکلات احتمالی است ، گفت : دستگاه‌ها انسجام و هماهنگی لازم را در کارگروه‌ها داشته باشند و جلسات و تعاملات باید موجب تسریع در اجرای پروژه‌ها شود .

    استاندار گیلان بر لزوم پیگیری مدیران متولی برای صدور سند خانه‌های روستایی در گیلان تأکید کرد وخواستار تحویل اسناد به روستاییان شد .

    در ادامه هادی رحمانی ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز با اشاره به روند ساخت ۲۰ هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان اظهار کرد : از این مجموع ۱۱ هزار و ۷۸۸ واحد در محدوده شهرها و ۷ هزار و ۹۳۸ واحد در محدوده روستاها و ۴۸۷ واحد نیز در محدوده بافت فرسوده در حال اجراست که در حال حاضر میانگین پیشرفت کار در این حوزه ۴۵ درصد است و تلاش می‌شود ، تعهدات ساخت این واحدها در یک دوره‌ی ۲۴ ماهه عملی و به متقاضیان تحویل داده شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعداد افراد ثبت نامی نهصت ملی مسکن درگیلان را بالغ بر ۱۰۹ هزار و ۴۲۳ نفر اعلام کرد و گفت : از این میزان ۲۲ هزار و ۵۳۳ نفر دارای تاییدیه نهایی شروط ثبت نام مسکن ملی هستند و بالغ بر ۶ هزار و ۷۷۶ نفر واریزی اول را پرداخت کرده اند .

    وی کمبود زمین را یکی از مشکلات اساسی در بحث نهصت ملی مسکن برشمرد و افزود : مشکل کمبود زمین در استان با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی تا حدودی مرتفع شده است و پیگیری‌ها برای تأمین زمین برای باقیمانده‌ تعهدات نیز ادامه دارد .




    مطالب مرتبط

    ایجاد آمادگی لازم و مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها و مجتمع‌های زیستی استان ، به‌ویژه شهرها که محل زیست عمده جمعیت استان هستند ، به منظور ایجاد تاب‌آوری لازم و کاهش تأثیرات منفی پدیده تغییرات اقلیمی ضروری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در دویست و چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان از ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گیلان ...

    |

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح ۹۴۴ واحد مسکونی همزمان با هفته دولت خبر داد . محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و ...

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    نظرات کاربران