در حال بارگذاری ...
  • تحویل ۲۵ هزار هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی به راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    اولویت نخست استفاده از اراضی بوده که دسترسی به امکانات و زیرساخت‌ها در آنها فراهم است . تحصیل اراضی برای برنامه چهار ساله قانون جهش تولید یک رکورد است و پیش از این ، چنین حرکت جمعی برای حمایت از تولید و عرضه مسکن سابقه نداشته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : ۲۵ هزار هکتار از اراضی ملی این استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تحویل داده شده است .

    سید محسن حمزه‌لو در دیدار با مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: این اراضی طی ۲ سال گذشته شناسایی گردیده و در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحویل راه و شهرسازی شده است . اراضی مورد نیاز ۲۲۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی در این استان تامین شده است و برای این امر از تمام ظرفیت منابع طبیعی و تغییر کاربری در استان استفاده شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : اولویت نخست استفاده از اراضی بوده که دسترسی به امکانات و زیرساخت‌ها در آنها فراهم است . تحصیل اراضی برای برنامه چهار ساله قانون جهش تولید یک رکورد است و پیش از این ، چنین حرکت جمعی برای حمایت از تولید و عرضه مسکن سابقه نداشته است .

    وی اضافه کرد : نهضت ملی مسکن منجر به رونق اقتصادی می‌شود چرا که صنعت مسکن پیشران صنایع بسیار دیگر است . طی چندین مرحله ثبت‌نام ۱۷۰ هزار خانوار انجام شده است و متقاضیانی که ثبت‌نام‌شان تکمیل شده به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات بانکی معرفی می‌شوند .

    وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای آحاد مختلف جامعه در اولویت است، اظهار داشت : کارکنان واجد شرایط سازمان های تابعه وزارت جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی نیز مورد توجه هستند و مساعدت لازم در این خصوص اعمال خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران