در حال بارگذاری ...

عدم همکاری بانک‌ها روند اجرای طرح خودمالکی در نهضت ملی مسکن را کند کرده است

ترغیب بانک ها برای همکاری در این حوزه از مراجع بالاتر آغاز شده و طی جلسه ای عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی با سرپرستان بانک های عامل داشته ، تکالیف آن ها در حوزه مسکن ابلاغ شد . چنانچه بانکی نسبت به تکلیف خود در قانون جهش تولید مسکن عمل نکند مشمول جریمه خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن باعت کندی روند اجرای طرح خودمالکی شده است .

اسدالله پناه یزدان اظهار کرد : علی رغم برگزاری جلسات مکرر شورای هماهنگی مسکن و شورای هماهنگی بانک ها همچنان در روند واگذاری تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن شاهد پیشروی نبودیم .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : تا کنون حدود ۲۱ هزار و ۳۹۰ واحد متقاضی تسهیلات نهضت ملی مسکن در بخش خودمالکی در حوزه شهری و روستایی وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۶۴ واحد به عقد قرارداد مشارکت با بانک رسیده است .

وی با بیان اینکه در مسکن مهر حدود ۷۰ درصد احداث بناها توسط بخش خصوصی صورت می گرفت ، گفت : هدف دولت از اجرای این طرح حمایت از اقشار ضعیف بوده که با توجه به عدم همکاری از جانب بانک ها در راستای عدم ارائه تسهیلات خودمالکی ، از هدف دور خواهیم شد . بخش خصوصی می تواند با ظرفیت های بالای خود در اعتبار و توانمندی کنترل قیمت مسکن را در اختیار گرفته و موجب خروج استان از سوداگری در حوزه قیمت مسکن شود .

وی افزود : ترغیب بانک ها برای همکاری در این حوزه از مراجع بالاتر آغاز شده و طی جلسه ای عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی با سرپرستان بانک های عامل داشته ، تکالیف آن ها در حوزه مسکن ابلاغ شد . چنانچه بانکی نسبت به تکلیف خود در قانون جهش تولید مسکن عمل نکند مشمول جریمه خواهد شد .

پناه یزدان همچنین اظهار کرد : در طی این جلسه معاون وزیر ، تفاهماتی بین وزارت راه و شهرسازی و سرپرستان بانک ها صورت گرفت که این ابلاغیه توسط ادارات استانی به بانک ها نیز ارسال می شود .

وی در انتها با بیان اینکه سهمیه هر بانک برای تخصیص تسهیلات قانون جهش تولید مسکن متفاوت است ، گفت : پس از بانک مسکن ، بیشترین همکاری ها از سوی بانک ها ملت و ملی با متقاضیان گلستانی انجام شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

|

تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

|

طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد .

|

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

|

نظرات کاربران