در حال بارگذاری ...
  • عدم همکاری بانک‌ها روند اجرای طرح خودمالکی در نهضت ملی مسکن را کند کرده است

    ترغیب بانک ها برای همکاری در این حوزه از مراجع بالاتر آغاز شده و طی جلسه ای عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی با سرپرستان بانک های عامل داشته ، تکالیف آن ها در حوزه مسکن ابلاغ شد . چنانچه بانکی نسبت به تکلیف خود در قانون جهش تولید مسکن عمل نکند مشمول جریمه خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن باعت کندی روند اجرای طرح خودمالکی شده است .

    اسدالله پناه یزدان اظهار کرد : علی رغم برگزاری جلسات مکرر شورای هماهنگی مسکن و شورای هماهنگی بانک ها همچنان در روند واگذاری تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن شاهد پیشروی نبودیم .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : تا کنون حدود ۲۱ هزار و ۳۹۰ واحد متقاضی تسهیلات نهضت ملی مسکن در بخش خودمالکی در حوزه شهری و روستایی وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۶۴ واحد به عقد قرارداد مشارکت با بانک رسیده است .

    وی با بیان اینکه در مسکن مهر حدود ۷۰ درصد احداث بناها توسط بخش خصوصی صورت می گرفت ، گفت : هدف دولت از اجرای این طرح حمایت از اقشار ضعیف بوده که با توجه به عدم همکاری از جانب بانک ها در راستای عدم ارائه تسهیلات خودمالکی ، از هدف دور خواهیم شد . بخش خصوصی می تواند با ظرفیت های بالای خود در اعتبار و توانمندی کنترل قیمت مسکن را در اختیار گرفته و موجب خروج استان از سوداگری در حوزه قیمت مسکن شود .

    وی افزود : ترغیب بانک ها برای همکاری در این حوزه از مراجع بالاتر آغاز شده و طی جلسه ای عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی با سرپرستان بانک های عامل داشته ، تکالیف آن ها در حوزه مسکن ابلاغ شد . چنانچه بانکی نسبت به تکلیف خود در قانون جهش تولید مسکن عمل نکند مشمول جریمه خواهد شد .

    پناه یزدان همچنین اظهار کرد : در طی این جلسه معاون وزیر ، تفاهماتی بین وزارت راه و شهرسازی و سرپرستان بانک ها صورت گرفت که این ابلاغیه توسط ادارات استانی به بانک ها نیز ارسال می شود .

    وی در انتها با بیان اینکه سهمیه هر بانک برای تخصیص تسهیلات قانون جهش تولید مسکن متفاوت است ، گفت : پس از بانک مسکن ، بیشترین همکاری ها از سوی بانک ها ملت و ملی با متقاضیان گلستانی انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    در ۲۱ شهرستان استان زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به متقاضیان موثر انجام شده است . در چهار شهر استان بیش از نیاز زمین تامین شده و در ۱۱ شهرستان با کمبود زمین برای جرای طرح نهضت مسکن مواجه هستیم .

    |

    نظرات کاربران