در حال بارگذاری ...
  • تغییر نمایندگی ۱۶ هزار مترمربع از اراضی دولتی سمیرم برای ساخت نهضت ملی مسکن

    در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم ، تغییر نمایندگی و تحویل اراضی ملی از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن جمعا به مساحت ۷۰۰ هکتار انجام پذیرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت : در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن اسناد مالکیت اراضی دولتی مازاد دستگاه‌های اجرایی در شهر سمیرم به مساحت ۱۶ هزار مترمربع به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد .

    حسین منصورزاده اظهار داشت : با توجه به ثبت نام بیش از پنج هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ، بررسی وضعیت ثبت نامی از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات) استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن بعمل آمد . برخی از متقاضیان یا به دلیل اینکه در گذشته در طرح مسکن مهر ثبت نام نمودند و بنا به دلایلی ثبت نامشان منجر به واگذاری مسکن نشده بود و یا به دلیل تشابه اسمی و عدم تشخیص سامانه فرم ج آنان قرمز شده بود که پس از بررسی‌های لازم فرم ج بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ متقاضی اصلاح شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با اشاره به تامین زمین برای ساخت ۵۷۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اذعان داشت : طرح تفکیکی جهت واگذاری اراضی به متقاضیان واجد شرایط تهیه و تصویب شده است . 

    منصورزاده بیان داشت : در شهر فتح آباد مراحل تامین زمین به مساحت ۴.۶ هکتار (تغییر نمایندگی از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن) و در شهر بیده نیز مراحل تامین زمین به مساحت پنج هکتار در حال انجام است . در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم ، تغییر نمایندگی و تحویل اراضی ملی از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن جمعا به مساحت ۷۰۰ هکتار انجام پذیرفت .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت: بمنظور اجرای قانون حدنگار ، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی ، امسال ۱۲۸ فقره سند تک برگ مربوط به اراضی دولتی شهرستان سمیرم به نام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد .  

    وی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان اذعان داشت : شهرهای سمیرم ، حنا ، کمه و ونک دارای طرح جامع مصوب بوده ، نقشه پایه برای شه بیده تهیه و تصویب شده و طرح هادی این شهر در دست تهیه می باشد همچنین نقشه پایه شهر فتح آباد نیز در حال تهیه است . 




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    نظرات کاربران