در حال بارگذاری ...
  • اهمیت ویژه نظارت بر پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از سوی سازمان مهندسی ساختمان

    با راه اندازی دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در شهر هایی که فاقد این دفاتر هستند می تواند به شیوه های ساخت و همچنین نظارت بیشتر موفق عمل کرد . در این خصوص نیاز است دوره های آموزشی تمدید و ارتقاء پروانه های اشتغال در دستور کار قرار گیرد و جلسات توجیهی جهت نظارت ویژی ناظران پروژه های طرح نهضت ملی مسکن برگزار شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان درجلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان بر اهمیت ویژه نظارت بر پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از سوی سازمان مهندسی ساختمان تاکید کرد .

    محمد ساردویی در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان ضمن برشمردن اهمیت نظارت بر پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از سوی سازمان مهندسی گفت : با استفاده از قوانین موجود و ارائه ی راهکارهای مناسب می توان بر موضوع مهم ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن نظارت دقیق داشت .

    وی اظهار داشت : با راه اندازی دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در شهر هایی که فاقد این دفاتر هستند می تواند به شیوه های ساخت و همچنین نظارت بیشتر موفق عمل کرد . در این خصوص نیاز است دوره های آموزشی تمدید و ارتقاء پروانه های اشتغال در دستور کار قرار گیرد و جلسات توجیهی جهت نظارت ویژی ناظران پروژه های طرح نهضت ملی مسکن برگزار شود .

     در این جلسه فرماندار شهرستان جیرفت حضور داشت که ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن گفت : فرمانداری نیز با همکاری ارگان های ذی ربط حاضر است جهت بهبود  کیفیت ساخت و ساز کمک کند .

    در پایان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن تاکید بر نظارت بیشتر در طرح نهضت ملی مسکن افزود : آموزش مهندسین از اولویت های کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان است و ایجاد دفاتر نمایندگی در جنوب کرمان توسط هیئت رئیسه مورد ببرسی قرار خواهد گرفت .




    مطالب مرتبط

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد .

    |

    در کنار طرح نهضت ملی مسکن خمینی شهر ، در زمینی به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع ، پروژه تأمین زمین برای هزار و ۳۲۰ خانواده دارای دو عضو معلول پیش‌بینی شده است .

    |

    متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق شهری و روستایی استان (به جز چابهار و زاهدان که توسط تعاونی‌ها واحدها ساخته می‌شود) می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

    |

    نظرات کاربران