در حال بارگذاری ...

رفع تصرف ۲۰۵ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرستان طالقان

این رفع تصرف شامل ۲۰ قطعه زمین به مساحت ۲۰۵۸۸ متر مربع در اراضی ملی بوده و توسط اشخاصی حقیقی اقدام به دیوارکشی ، شخم زنی ، درختکاری و تسطیح نموده بودند که توسط یگان حفاظت از اراضی استان رفع تصرف شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی طالقان با اشاره به رفع تصرف ۸۵ میلیارد تومانی اراضی تصرفی در شهرستان طالقان در سه ماهه سوم سال جاری ، مساحت این اراضی را ۲۰۵ هزار متر مربع عنوان کرد .

به گفته مهدی زارع کار این اراضی شامل ۲۰ قطعه زمین در مناطق مختلف از جمله شهرک طالقان ، پردسر ، زیدشت ، کولج ، فشندک ، حسنجون و خسبان از توابع شهرستان طالقان و در اراضی ملی است که توسط اشخاص حقیقی تصرف شده بود و با اقدام یگان حفاظت از اراضی استان رفع تصرف شد . با حضور عوامل یگان حفاظت از اراضی در طالقان و گزارش واحد گشت یگان و صدور حکم قضایی با هماهنگی و تلاش مجموعه همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام به رفع تصرف از اراضی مورد نظر صورت گرفته است .

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن نیز با اشاره به تصرف اراضی دولت توسط اشخاص سودجو اضافه کرد : این رفع تصرف شامل ۲۰ قطعه زمین به مساحت ۲۰۵۸۸ متر مربع در اراضی ملی بوده و توسط اشخاصی حقیقی اقدام به دیوارکشی ، شخم زنی ، درختکاری و تسطیح نموده بودند که توسط یگان حفاظت از اراضی استان رفع تصرف شد .

سرهنگ خزائی ارزش تقریبی این اراضی را هشتاد و چهار میلیارد و نهصد و چهل و هشت میلیون تومان اعلام کرد و گفت با حضور به موقع و هوشیاری کامل عوامل یگان حفاظت از اراضی استان این زمین به دولت بازگردانده شد .




مطالب مرتبط

تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

|

گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

|

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

|

صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

|

۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

|

نظرات کاربران