در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۲۰۵ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرستان طالقان

    این رفع تصرف شامل ۲۰ قطعه زمین به مساحت ۲۰۵۸۸ متر مربع در اراضی ملی بوده و توسط اشخاصی حقیقی اقدام به دیوارکشی ، شخم زنی ، درختکاری و تسطیح نموده بودند که توسط یگان حفاظت از اراضی استان رفع تصرف شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی طالقان با اشاره به رفع تصرف ۸۵ میلیارد تومانی اراضی تصرفی در شهرستان طالقان در سه ماهه سوم سال جاری ، مساحت این اراضی را ۲۰۵ هزار متر مربع عنوان کرد .

    به گفته مهدی زارع کار این اراضی شامل ۲۰ قطعه زمین در مناطق مختلف از جمله شهرک طالقان ، پردسر ، زیدشت ، کولج ، فشندک ، حسنجون و خسبان از توابع شهرستان طالقان و در اراضی ملی است که توسط اشخاص حقیقی تصرف شده بود و با اقدام یگان حفاظت از اراضی استان رفع تصرف شد . با حضور عوامل یگان حفاظت از اراضی در طالقان و گزارش واحد گشت یگان و صدور حکم قضایی با هماهنگی و تلاش مجموعه همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام به رفع تصرف از اراضی مورد نظر صورت گرفته است .

    فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن نیز با اشاره به تصرف اراضی دولت توسط اشخاص سودجو اضافه کرد : این رفع تصرف شامل ۲۰ قطعه زمین به مساحت ۲۰۵۸۸ متر مربع در اراضی ملی بوده و توسط اشخاصی حقیقی اقدام به دیوارکشی ، شخم زنی ، درختکاری و تسطیح نموده بودند که توسط یگان حفاظت از اراضی استان رفع تصرف شد .

    سرهنگ خزائی ارزش تقریبی این اراضی را هشتاد و چهار میلیارد و نهصد و چهل و هشت میلیون تومان اعلام کرد و گفت با حضور به موقع و هوشیاری کامل عوامل یگان حفاظت از اراضی استان این زمین به دولت بازگردانده شد .




    مطالب مرتبط

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    نظرات کاربران