در حال بارگذاری ...

لزوم توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص طراحی سایت‌های نهضت ملی مسکن

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بر لزوم توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در طراحی کلیه سایت های طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد .

رضا خالقی با اشاره به تاکید اخیر استاندار البرز در طراحی سایت های مسکن ملی جهت حفظ انسجام شهرک های مسکونی ، رعایت مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری را فصل مشترک اجرای کلیه پروژه های راه و شهرسازی خواند .

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان البرز در این جلسه به بیان موضوعاتی چون بررسی برخط آمار ثبتی های نهضت ملی ، آمار پالایش شده، عملکرد اداره کل در تامین و تخصیص زمین با همکاری معاونت املاک و حقوقی با مجوز سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین بحث آماده سازی این اراضی پرداخت .

سیفی زمان مورد نیاز جهت آماده سازی و عملیات خاکی این زمین ها را ۱۰ ماه اعلام کرد.

در ادامه معاون املاک و حقوقی اداره کل ؛ ساماندهی متقاضیان در اراضی نهضت ملی در قالب گروه ساخت با تنفس ۲ ساله و به صورت اقساطی را یکی از بهترین شیوه های اجرای این طرح خواند .

در این جلسه معاون مسکن و ساختمان تخصیص اراضی قوچ حصار شهرستان نظرآباد را با مساحت ۸/۱ هکتار جهت اجرای مسکن کارگری پیشنهاد کرد .

مدیرکل راه و شهرسازی مصوب کرد که آماده سازی اراضی دارای کاربری مسکونی تخصیصی جهت اجرای طرح نهضت ملی ، از محل اعتباری سازمان ملی زمین و مسکن انجام گیرد .

پرداخت به مسائل پیش روی سایت های نهضت ملی از جمله سایت جنب پارک تندرستی، سایت شهرک ناز فردیس هر یک به مساحت ۱/۳ هکتار موسوم به پروژه الماس و ۴۵/۴ هکتار در قالب ۴ پروژه آلاله، ارکیده، نیلوفر و ارغوان از دیگر موارد موضوع بررسی بود .

در بخش بازآفرینی شهری داود موحد پور به ارائه گزارش عملکرد در خصوص تصمیمات و اقدامات نوسازی در قالب نهضت ملی در بافتهای هدف و ناکارآمد شهری همچون اراضی کلاک و جواد آباد پرداخت .

خالقی در خلال این جلسه بر لزوم تهیه برنامه های مدونی جهت اجرای مسکن جوانان در استان البرز که یکی از دغدغه های اصلی استاندار است ، تاکید کرد و به معاون مسکن دستور داد با انتصاب دکتر امیر ردایی به عنوان مسئول رسیدگی به مدل های تامین مسکن جوانان ذیل قرارگاه مسکن استان در تامین منویات استاندار البرز اقدام کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ شناسایی اراضی مستعد جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت های نهضت ملی مسکن و پرداخت ...

|

عملکرد معاونت شهرسازی و معماری در نهضت ملی مسکن در پنج ماه ابتدای امسال (۱۴۰۳) شامل الحاق ۲ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی از طریق مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری و ۳.۷ هکتار مساحت از طریق مصوبات کمیسیون ماده ۵ است .

|

تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به برنامه هفتم توسعه از دیگر مواردی است که باید به سرعت انجام شود چرا که عمل به برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین بالادستی تکلیف مهمی است که باید با سرعت پیگیری شود .

|

دو هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان قیدار احداث می‌شود که در این میان پیش بینی می‌کنیم با تأمین ۵۰ هکتار زمین تمام درخواست‌های متقاضیان جوانی جمعیت و ایثارگران هم پوشش داده شود .

|

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

نظرات کاربران