در حال بارگذاری ...
  • لزوم توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص طراحی سایت‌های نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بر لزوم توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در طراحی کلیه سایت های طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد .

    رضا خالقی با اشاره به تاکید اخیر استاندار البرز در طراحی سایت های مسکن ملی جهت حفظ انسجام شهرک های مسکونی ، رعایت مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری را فصل مشترک اجرای کلیه پروژه های راه و شهرسازی خواند .

    معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان البرز در این جلسه به بیان موضوعاتی چون بررسی برخط آمار ثبتی های نهضت ملی ، آمار پالایش شده، عملکرد اداره کل در تامین و تخصیص زمین با همکاری معاونت املاک و حقوقی با مجوز سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین بحث آماده سازی این اراضی پرداخت .

    سیفی زمان مورد نیاز جهت آماده سازی و عملیات خاکی این زمین ها را ۱۰ ماه اعلام کرد.

    در ادامه معاون املاک و حقوقی اداره کل ؛ ساماندهی متقاضیان در اراضی نهضت ملی در قالب گروه ساخت با تنفس ۲ ساله و به صورت اقساطی را یکی از بهترین شیوه های اجرای این طرح خواند .

    در این جلسه معاون مسکن و ساختمان تخصیص اراضی قوچ حصار شهرستان نظرآباد را با مساحت ۸/۱ هکتار جهت اجرای مسکن کارگری پیشنهاد کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی مصوب کرد که آماده سازی اراضی دارای کاربری مسکونی تخصیصی جهت اجرای طرح نهضت ملی ، از محل اعتباری سازمان ملی زمین و مسکن انجام گیرد .

    پرداخت به مسائل پیش روی سایت های نهضت ملی از جمله سایت جنب پارک تندرستی، سایت شهرک ناز فردیس هر یک به مساحت ۱/۳ هکتار موسوم به پروژه الماس و ۴۵/۴ هکتار در قالب ۴ پروژه آلاله، ارکیده، نیلوفر و ارغوان از دیگر موارد موضوع بررسی بود .

    در بخش بازآفرینی شهری داود موحد پور به ارائه گزارش عملکرد در خصوص تصمیمات و اقدامات نوسازی در قالب نهضت ملی در بافتهای هدف و ناکارآمد شهری همچون اراضی کلاک و جواد آباد پرداخت .

    خالقی در خلال این جلسه بر لزوم تهیه برنامه های مدونی جهت اجرای مسکن جوانان در استان البرز که یکی از دغدغه های اصلی استاندار است ، تاکید کرد و به معاون مسکن دستور داد با انتصاب دکتر امیر ردایی به عنوان مسئول رسیدگی به مدل های تامین مسکن جوانان ذیل قرارگاه مسکن استان در تامین منویات استاندار البرز اقدام کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از الحاق ۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه کمیسیون ماده ۵ استان به ریاست مجتبی عبداللهی استاندار البرز و دبیری محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و ...

    |

    در کنار طرح نهضت ملی مسکن خمینی شهر ، در زمینی به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع ، پروژه تأمین زمین برای هزار و ۳۲۰ خانواده دارای دو عضو معلول پیش‌بینی شده است .

    |

    متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق شهری و روستایی استان (به جز چابهار و زاهدان که توسط تعاونی‌ها واحدها ساخته می‌شود) می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند .

    |

    توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    نظرات کاربران