در حال بارگذاری ...
  • شهرستان بهار اولین ارائه کننده تسهیلات بازآفرینی شهری در سطح استان همدان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار عنوان کرد : مردم شهرستان بهار به عنوان اولین شهرستان در سطح استان همدان موفق به استفاده از تسهیلات و امکانات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سطح دو شهر بهار و لالجین شده و توانستند از ظرفیت ها و تسهیلات بازآفرینی شهری استفاده کنند .

    مرتضی نوشادی در تشریح فعالیت های بازآفرینی در سال ۱۴۰۰ -۱۴۰۱ اعلام کرد : بررسی و تشکیل جلسات متعدد جهت تصویب طرح بازآفرینی شهری شهر جهانی سفال لالجین و توزیع ۷۴ تن قیر یارانه ای در سال ۱۴۰۰ در محلات هدف بازآفرینی شهری به تناژ تقریبی ۱.۴۸۰ تن جهت اسفالت ریزی صورت گرفته در سطح معابر بازآفرینی توسط شهرداری شهر بهار از جمله اقدامات انجام شده در بحث بازآفرینی شهری در این شهرستان بوده است .

    وی با اشاره به آسفالت ریزی ۵۳ تن قیر یارانه ای در مساکن مهر شهر بهار به مقدار تقریبی ۱.۰۶۰ تن توسط شهرداری بهار در سال ۱۴۰۰ بیان کرد : سهمیه قیر یارانه ای در نظر گرفته شده برای شهربهار در سال ۱۴۰۱ به مقدار ۵۰ تن قیرو شهرلالجین نیز به میزان ۵۰ تن قیر در نظر گرفته شده و قرارداد آن منعقد گردیده است .

    نوشادی عنوان کرد : با تدابیر اتخاذ شده و جهت کمک به شهرداری ها در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ طی تفاهمنامه های منعقد شده با شهرداری بهار و لالجین از محل کمک های فنی و اعتباری تبصره ۱۸ استفاده گردیده و تسهیلات کم بهره و تشویق های مناسبی جهت ساخت و ساز بافت های واقع در مناطق بازآفرینی (بافت فرسوده) صورت پذیرفته .

    وی در پایان خاطرنشان ساخت : این پروژه ها شامل بهسازی ، روکش معابر خاکی و همچنین ساماندهی معابر و کوچه های واقع در بافت های بازآفرینی بوده که از سال ۱۳۹۸ آغاز و همچنان ادامه دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    هم‌اکنون بسته‌های تشویقی در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند .

    |

    تهیه برنامه توسعه محلات یکی از اقداماتی است که می‌تواند نقش مهمی در ارتقا کیفیت زیست پایدار شهری ساکنان بافت‌های ناکارآمد داشته باشد ، در تهیه این برنامه باید ابعاد و لایه‌های مختلف در توسعه بافت‌ و محلات مورد توجه قرار گیرد تا محله از جاماندگی به سمت توسعه حرکت کند .

    |

    نظرات کاربران