در حال بارگذاری ...
  • رشد ۱۰ برابری تسهیلات‌دهی بانک مسکن در حوزه ودیعه مسکن

    تسهیلات‌دهی بانک مسکن در سال جاری که در کمتر از ۱۰ ماه از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت و این میزان تسهیلات‌دهی بانک نزدیک به دو برابر سال گذشته است به خوبی نشان می‌دهد که بازار مسکن به چه میزان ظرفیت و پتانسیل سرمایه‌گذاری دارد ؛ این درحالی است که بیش از ۹۰ درصد تسهیلات دهی بانک مسکن در بخش مسکن بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه این بانک در سال جاری نزدیک به ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کرده است ، گفت : تسهیلات‌دهی بانک مسکن در بخش ودیعه مسکن با رشد ۱۰ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده است .

    صابر عسکرپور گفت : بانک مسکن تا انتهای دی ماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۷ هزار و ۴۵۲ فقره تسهیلات ودیعه مسکن نزدیک به ۳ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است . این میزان تسهیلات‌دهی بانک در بخش ودیعه مسکن از رشد بیش از ۱۰ برابری این نوع تسهیلات‌دهی در مقایسه با مقطع مشابه سال گذشته حکایت دارد .

    عضو هیات مدیره بانک مسکن تصریح کرد : بانک مسکن بیشتر به فکر خانه‌دار کردن مردم است و بر همین اساس مشارکت جدی در طرح نهضت ملی مسکن داشته و در این بخش تاکنون قرارداد بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را منعقد ساخته که مبلغ تسهیلات منعقده به حدود ۷۰۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد .

    عسکرپور با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در حوزه مسکن گفت : بازار مسکن با توجه به نیاز انباشته و سالانه مسکن که بخشی از آن از گذشته و بخش دیگر نیز با توجه به نیاز آینده ایجاد می‌شود یکی از بازارهای مهمی است که به سرمایه نیاز دارد که بخش اعظم آن باید از سوی مردم و جمع آوری سرمایه‌های سرگردان تامین شود . در حالی که نیاز انباشته مسکن در کشورمان به طور فزاینده بالا می‌رود برخی از کشورهای همسایه در این حوزه برای خود بازارسازی کرده‌اند و بخشی از سرمایه‌های کشورمان از جمله سرمایه خرد مردمی و سرمایه گذاران بزرگ به این کشورها برای خرید مسکن و ساخت و ساز جذب شده‌اند .

    عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت : از این رو باید راهکارهای مختلف جذب سرمایه‌های خرد برای سرمایه‌گذاری در بخش گسترده بازار مسکن بررسی و به کار گرفته شود . تسهیلات‌دهی بانک مسکن در سال جاری که در کمتر از ۱۰ ماه از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت و این میزان تسهیلات‌دهی بانک نزدیک به دو برابر سال گذشته است به خوبی نشان می‌دهد که بازار مسکن به چه میزان ظرفیت و پتانسیل سرمایه‌گذاری دارد ؛ این درحالی است که بیش از ۹۰ درصد تسهیلات دهی بانک مسکن در بخش مسکن بوده است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به تاکیدات مکرر رییس‌جمهور مبنی بر کاستن دغدغه‌های مردم در تامین ودیعه مسکن ، بانک مسکن با تمام توان و تلاش خود ، نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و سایر متقاضیان محترم اقدام کرده است .

    |

    اقساط تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی تهران ماهانه حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ، در مراکز استان‌ها بازپرداخت اقساط ماهانه حدود ۴ میلیون تومان و در سایر شهرها که رقم تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است ، اقساط ماهیانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در روستاها که سقف تسهیلات ۴۰ میلیون ...

    |

    بانک های عامل تاکنون تسهیلات ودیعه مسکن ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی را پرداخت کرده‌اند و روند پرداخت تسهیلات رشد یافته است .

    |

    بانک های استان مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اولویت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۴۱۹ نفر در استان زنجان برای ...

    |

    نظرات کاربران