در حال بارگذاری ...

میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی پروژه‌های احداث ساختمان های دولتی در استان زنجان طی سال جاری

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، گفت : متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سال گذشته ۴۶ درصد بود و با پیگیری روند اجرا این میزان در ۱۰ ماه امسال به ۵۲ درصد رسیده است .

جعفر میناخانی با بیان اینکه این اداره ، ساخت و اجرای پروژه‌های ساختمان‌های اداری ، آموزشی و فرهنگی را در حیطه وظایف کاری خود دارد ، گفت : بر حسب نیاز دستگاه های دولتی ، پروژه های درمانی و ورزشی نیز در دستور کار خواهند بود و پروژه‌ها برحسب نیاز دولت تعریف و ابلاغ می‌شوند .

وی تعداد پروژه‌های ساختمانی در دست مطالعه و اجرا ، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان را ۱۱ مورد اعلام کرد و بیان داشت : این تعداد در سال گذشته ۹ مورد بوده که امسال دو پروژه اضافه شده است .

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، اعتبار مصوب تا پایان سال گذشته را ۷۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی اعلام کرد و ابراز داشت : اعتبار مصوب ابلاغی در ۱۰ ماه امسال ۷۵ میلیارد تومان است که امکان افزایش آن تا پایان سال وجود دارد چرا که بخشی از اعتبارات ، از محل درآمدهای مازاد استان در پایان سال ابلاغ می شود .

میناخانی به درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها اشاره کرد و بیان داشت : متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سال گذشته ۴۶ درصد بود و با پیگیری روند اجرا این میزان در ۱۰ ماه امسال به ۵۲ درصد رسیده است .

وی با اشاره به اینکه پروژه «هنرستان هنرهای تجسمی دختران» و «هنرستان موسیقی» در شهرک پونک جزو پروژه‌های شاخص در حال اجرا هستند ، افزود : این دو پروژه بعد از ۱۰ سال توقف و با مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری به استان ، مجددا توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان فعال شده است .

۳ پروژه ساختمانی با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی به صورت موقت به بهره برداران تحویل داده شده است

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، با تاکید بر اینکه برای این دو پروژه بزرگ طی سال گذشته در سفر رئیس جمهور به استان زنجان حدود ۱۷ میلیارد تومان اعتبار تزریق شد ، بیان کرد : قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی برای این دو پروژه بسته شده که امیدواریم با اجرای کامل مصوبه ، طی سه سال این دو پروژه به مرحله بهره برداری برسد .

میناخانی با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در اجرای پروژه‌های ساختمانی نداریم ، بیان داشت : تنها در تخصیص اعتبارات مشکل داریم و گفتنی است تخصیص‌ اعتبارات ، امسال نسبت به سالهای گذشته دیرتر ابلاغ شد و این امر باعث کندی پیشرفت پروژه‌ها شده و در حال حاضر علیرغم مشکلات اعتباری و برودت هوا ، پروژه‌ها همچنان فعال هستند .

وی با بیان اینکه از ۱۱ پروژه در دست انجام ، سه پروژه ساختمانی با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی به صورت موقت به بهره برداران تحویل داده شده است ، افزود : این پروژه ها عبارتند از ساختمان اداره کل پزشکی قانونی زنجان ، کتابخانه امام علی (ع) شهر قیدار و فرهنگسرای زرین آباد که دو درصد باقی مانده از این پروژه‌های ساختمانی هم امسال با تخصیص اعتبارات تکمیل می‌شود .

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، همچنین به پیشرفت فیزیکی پروژه‌هایی که در دست اجرا هستند اشاره کرد و ادامه داد : پروژه ساختمانی کتابخانه شهر آببر شهرستان طارم بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین ساختمان اداری ثبت احوال زنجان ۵۳ درصد و هنرستان هنرهای تجسمی دختران ۴۰ درصد و احداث اداره کل دامپزشکی  هم ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت وزارتخانه برای کاهش قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی ...

|

ساکنان این محلات باید توانمند شوند . تأمین زیرساخت‌ها و خدمات آموزشی ، بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد . اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان این موضوع را دنبال می‌کند تا این خدمات در محلات هدف تأمین شود و ...

|

با برگزاری این نمایشگاه شاهد ارتقا کیفیت ساخت و ساز مسکن و شناسایی محصولات متنوع خواهیم بود . برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت شده و در ساخت و سازهای مسکن به کیفیت بسیار توجه می‌شود .

|

دو هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان قیدار احداث می‌شود که در این میان پیش بینی می‌کنیم با تأمین ۵۰ هکتار زمین تمام درخواست‌های متقاضیان جوانی جمعیت و ایثارگران هم پوشش داده شود .

|

از ۲۷ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن بخش حمایتی ، تنها ۷ هزار نفر تعیین تکلیف نشده بودند و تک واریزی داشتند که از این تعداد به ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در ثمین سه طی هفته‌های گذشته پیامک ارسال شد چرا که این تعداد در اولویت هستند .

|

نظرات کاربران