در حال بارگذاری ...
  • تسریع در بهسازی بافت های مسئله دار شهری با برگزاری کارگاه های بازآموزی بازآفرینی

    متاسفانه به علت سختی کار در محلات هدف ، به نظر می رسد به دلیل عدم تبیین و آموزش این مفاهیم به شهروندان و به خصوص کارشناسان ذیربط ، فرآیند تامین مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده و مورد هدف شهری در کشور با کندی مواجه است . بنابراین برگزاری چنین کارگاه هایی نقش بسزایی در ارتقاء دانش بازآفرینی در کشور و در نتیجه تسریع در بهسازی بافت های مسئله دار شهری در کشور خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات علمی گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ، گفت : برگزاری کارگاه های بازآموزی بازآفرینی بافت های مورد هدف شهری نقش بسزایی در ارتقاء دانش بازآفرینی در کشور و در نتیجه تسریع در بهسازی بافت های مسئله دار شهری در کشور دارد .

    علی شکوهی در حاشیه کارگاه بازآموزی بازآفرینی بافت های مورد هدف شهری و نحوه تامین زمین برای تولید مسکن نهضت ملی در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه یکی از کنشگران اصلی در فرآیند برنامه ریزی بازآفرینی بافت های فرسوده شهری و مورد هدف ، مردم و شهروندان ساکن در محله هستند ، گفت : در این میان نباید از نقش کنشگر دیگر یعنی «تسهیلگران» بازآفرینی مغفول ماند که در این کارگاه جایگاه و وظایف این کنشگر به عنوان واسطه ای میان مردم و دولت تشریح شد .

    وی تاکید کرد : متاسفانه به علت سختی کار در محلات هدف ، به نظر می رسد به دلیل عدم تبیین و آموزش این مفاهیم به شهروندان و به خصوص کارشناسان ذیربط ، فرآیند تامین مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده و مورد هدف شهری در کشور با کندی مواجه است . بنابراین برگزاری چنین کارگاه هایی نقش بسزایی در ارتقاء دانش بازآفرینی در کشور و در نتیجه تسریع در بهسازی بافت های مسئله دار شهری در کشور خواهد شد .

    شکوهی تاکید کرد : در پایان این کارگاه یک روزه ، مشارکت کنندگان به بررسی روش ها و راهکارهای تامین مالی در پروژه های بازآفرینی بافت های فرسوده شهری از جمله پروژه های محرک توسعه در سطح محلات هدف پرداختند و سپس مزایا و معایب هر یک از روش ها مورد تبیین و بررسی قرار گرفت . همچنین راهکارهای جلب مشارکت حداکثری ساکنان در برنامه های بازآفرینی مورد هم اندیشی قرار گرفت .

    گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان یکی از واحدهای پیشرو در برگزاری برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی عمومی و نشست های تخصصی در قالب مستند ها و محتواهای آگاهی بخش در زمینه بازآفرینی بوده است که قبلا از طریق صدا و سیمای مرکز استان پخش شده است .




    مطالب مرتبط

    ساکنان این محلات باید توانمند شوند . تأمین زیرساخت‌ها و خدمات آموزشی ، بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد . اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان این موضوع را دنبال می‌کند تا این خدمات در محلات هدف تأمین شود و ...

    |

    با برگزاری این نمایشگاه شاهد ارتقا کیفیت ساخت و ساز مسکن و شناسایی محصولات متنوع خواهیم بود . برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت شده و در ساخت و سازهای مسکن به کیفیت بسیار توجه می‌شود .

    |

    دو هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان قیدار احداث می‌شود که در این میان پیش بینی می‌کنیم با تأمین ۵۰ هکتار زمین تمام درخواست‌های متقاضیان جوانی جمعیت و ایثارگران هم پوشش داده شود .

    |

    از ۲۷ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن بخش حمایتی ، تنها ۷ هزار نفر تعیین تکلیف نشده بودند و تک واریزی داشتند که از این تعداد به ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در ثمین سه طی هفته‌های گذشته پیامک ارسال شد چرا که این تعداد در اولویت هستند .

    |

    متقاضیان خسته شده اند و باید تدبیری برای حل مشکلات اندیشیده شود ، متقاضیان مسکن ملی به ما اعتماد کردند و باید رضایتمندی لازم کسب شود و برای تحقق این مهم شبکه بانکی و تمام دستگاه هایی که می توانند در کاهش مشکلات موثر باشند وارد کار شوند .

    |

    نظرات کاربران