در حال بارگذاری ...
  • نظارت میدانی از سه خانه تاریحی توکلی ، غفوری و کرمانی در شهر مشهد

    با استناد به برنامه اجرایی شرکت بازآفرینی شهری مرمت دو بنا کرمانی و غفوری به صورت BOT در نظر گرفته شده است که با توجه به نقش پر اهمیت در رونق فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی این محلات ، احیا و مرمت و جلوگیری از تخریب این سرمایه های ملی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ، از خانه های تاریخی محدوده حرم مطهر و مکتب بافت (کتابخانه تخصصی مشهد شناسی و مرکز مطالعات بافت تاریخی مشهد) بازدید کرد .

    سمانه نصراللهی در حاشیه بازدید از خانه های تاریخی محدوده حرم مطهر و مکتب بافت گفت : مشهد یکی از کلانشهرهای ایران است که بیشتر به خاطر وجود بارگاه منور امام هشتم شیعیان ، مورد اقبال گردشگران قرار دارد . در شهر مشهد جاذبه های تاریخی زیادی وجود دارد که خانه های قدیمی مشهد از آن دست می باشند ، که با معماری خیره کننده خود هر ساله میزبان گردشگران و تاریخ دوستان زیادی از سراسر ایران و جهان می باشد .

    نصراللهی هدف از این بازدید را نظارت میدانی و بررسی مشکلات محلات به ویژه سه خانه تاریحی توکلی ، غفوری و کرمانی عنوان و اعلام داشت : با استناد به برنامه اجرایی شرکت بازآفرینی شهری مرمت دو بنا کرمانی و غفوری به صورت BOT در نظر گرفته شده است که با توجه به نقش پر اهمیت در رونق فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی این محلات ، احیا و مرمت و جلوگیری از تخریب این سرمایه های ملی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد .

    بر پایه این خبر مجتبی گیوه‌چی ، مدیریت تسهیلگری و مشارکت های مردمی شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن ، در این بازدید گزارشی از اقدامات این نهاد فرهنگی تازه تاسیس در راستای بازگشت مردم و سکونت به بافت حریم رضوی ارائه داد .




    مطالب مرتبط

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

    |

    تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    |

    نظرات کاربران