در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف یک هزار و ۳۸۳ متر مربع از اراضی دولتی شهر ساوه

    شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری ضمن اطلاع به ادارات راه و شهرسازی شهرستان مربوطه ، با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس گرفته و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اراضی اعلام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : یک هزار و۳۸۳ مترمربع از اراضی دولتی شهر ساوه به ارزش ۶۸ هزار و ۸۵ میلیون ریال ، با همکاری دادگستری این شهرستان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد .

    محمود رضا بختیاری با اعلام این خبر گفت : با تعامل و همکاری دادستانی شهرستان ساوه با صدور ۶ مورد اجرای احکام قطعی رفع تصرف در این شهر ، ۱ هزار و ۳۸۳  مترمربع از اراضی دولتی به  ارزش ۶۸هزار و ۸۵ میلیون ریال که توسط اشخاص حقیقی تصرف شده بود ، به بیت المال باز گردانده شد .

    لازم به ذکر است شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری ضمن اطلاع به ادارات راه و شهرسازی شهرستان مربوطه ، با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس گرفته و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اراضی اعلام کنند .

     




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    نظرات کاربران