در حال بارگذاری ...
  • برگزاری کارگاه آموزشی تامین زمین برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی در ساخت خانه‌های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : در ساخت این خانه‌ها باید برای هر استان نسخه واحدی داشت و نمی‌توان در همه مناطق از یک سیاست واحد در ساخت مسکن یک طبقه استفاده کرد .

    تقی رضایی در کارگاه آموزشی تامین زمین که در حاشیه نشست تخصصی مدیران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد ، به نیاز فوری شهرهای کشور برای تامین زمین در قالب توافقات با بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت : ادارات کل راه و شهرسازی حتما باید قبل از توافق از موقعیت مناسب اراضی برای بارگذاری مسکونی اطمینان حاصل کنند .

    وی افزود : باید از دستگاه‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها استعلامات کامل به عمل آید و ارزش زمین برای توافق حتماً مدنظر قرار گیرد .

    رضایی همچنین بر اهمیت درآمدزایی و فروش اقساطی از طریق مزایده و تامین هزینه‌های زیرساخت‌های مسکن تاکید کرد .

    همچنین در ابتدای این جلسه مجید شارقی مدیرکل املاک سازمان ملی زمین و مسکن دستورالعمل توافق با بخش خصوصی برای تامین زمین را تشریح کرد .

    کارگاه آموزشی تامین زمین با محوریت بررسی توافق با بخش خصوصی برای تامین زمین و دستوالعمل واگذاری زمین در حوزه قانون جوانی جمعیت و کاربری‌های عمومی و مزایده املاک سازمان ملی زمین و مسکن با حضور معاون املاک و حقوقی این سازمان و مدیران کل، معاونان املاک و حقوقی و معاونان شهرسازی و معماری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    نظرات کاربران