در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۲ پروژه شاخص بهسازی بافت تاریخی گرگان در ایام دهه فجر

    اعتبار صرف شده برای مرمت سقف مدرسه تاریخی صالحیه ۹۷۱ میلیون تومان و از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران است . همچنین بهسازی محوطه امام زاده تن نیز از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر ۱۴۰۱ است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : در ایام مبارک دهه فجر سال جاری دو پروژه با محوریت بهسازی بافت تاریخی گرگان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید .

    رقیه منوچهر اظهار کرد : با عنایت به پیش رو بودن ایام الله دهه فجر ، اداره کل راه و شهرسازی گلستان افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از پروژه های حوزه بافت تاریخی و فرسوده را در دستور کار قرار داده است . یکی از این پروژه ها مرمت سقف مدرسه تاریخی صالحیه محله سرچشمه گرگان بوده که با توجه به ضرورت حفاظت از بافت تاریخی شهری اجرا می شود .

    رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد : پیش از این اقدامات دیگری در این مدرسه اعم از محوطه سازی حیاط غربی ، مرمت اضطراری کف و جداره این مدرسه تاریخی توسط اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام شد .

    وی افزود : اعتبار صرف شده برای مرمت سقف مدرسه تاریخی صالحیه ۹۷۱ میلیون تومان و از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران است . همچنین بهسازی محوطه امام زاده تن نیز از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر ۱۴۰۱ است .

    رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود : این پروژه از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز و با صرف ۴۶۵ میلیون تومان در دهه فجر همین سال قابل بهره برداری خواهد بود . پروژه بهسازی محوطه امام زاده نه تن ، دارای ۴۰۰ متر مربع حیاط بوده و محوطه دارای ۲۰ متر طول دیوار است .

    منوچهر در خصوص ضرورت بهسازی بافت تاریخی گرگان گفت: با زنده نگه داشتن ارزش های محیطی و بصری بافت تاریخی ، کیفیت عرصه های عمومی شهر ارتقا می باید .




    مطالب مرتبط

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    فناوری‌های نوین همچنین تاثیرات قابل توجهی بر تولید مسکن در استان‌های دارای کمبود زمین به ویژه در استان گلستان که به طور جدی با این معضل روبرو هستیم ، داشته و راه حلی موثر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است .

    |

    تحویل به‌موقع واحدها بدون کاهش کیفیت ، اولویت اصلی ماست و پیمانکار باید با دقت و سرعت لازم مراحل کاشی‌کاری و تأسیسات را به اتمام برساند .

    |

    این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در حال احداث است و شامل ۱۲ بلوک با واحدهای ۳۰ ، ۳۶ و ۵۴ متری است ، هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت دیوارچینی و اجرای تأسیسات قرار دارد .

    |

    از سال ۱۴۰۰ تا کنون ، ۶ هزار و ۵۲۹ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان صادر و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده است .

    |

    نظرات کاربران