در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۳۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان شاهرود به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال

    با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاطت اراضی شرق استان سمنان (شاهرود) عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) از رفع تصرف بیش از سی و یک هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی شرق استان سمنان (شاهرود) به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد .

    محمد قاسمی اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون ، بیش از ۳۱ هزار و ۵۰۰ متر از اراضی ملی و دولتی شرق استان سمنان با هوشیاری کارکنان این فرماندهی از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد . ارزش این اراضی رفع تصرف شده ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

    سرپرست یگان حفاظت اراضی شرق استان سمنان (شاهرود) با بیان اینکه این یگان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد عنوان کرد : برای این اراضی گزارش واقع شده بود که با اقدامات بعمل آمده مورد رفع تصرف قرار گرفت و با معترضین برخورد شد .

    وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود ، گفت : با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاطت اراضی شرق استان سمنان (شاهرود) عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده است .

    قاسمی خاطرنشان کرد : سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال بوده و مردم عزیز شرق استان سمنان می توانند موارد تصرف ، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با این شماره به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند .




    مطالب مرتبط

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    اقدامات پیشگیری از حیث وضعی ، اجتماعی و فرهنگی بوده و در این رابطه امسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران