در حال بارگذاری ...

فراهم شدن امکان خرید مسکن در شهرهای کوچک با دریافت اوراق تسهیلات مسکن

بخش مسکن یکی از مولدترین کارها است که زمینه‌ساز افزایش تولید و اشتغال می‌شود . پیش از این متقاضیان با ۴۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری ، ۸۰ میلیون تومان تسهیلات و با خرید اوراق رقمی معادل ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کردند ؛ اما در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت مسکن و ساخت آن در کلان شهرها ، نمی‌توانند با این میزان تسهیلات مسکن خریداری کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست بانک مسکن گفت : با خرید اوراق ، امکان خرید مسکن در شهرهای کوچک فراهم شده به طوری که متقاضیان با رقمی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌توانند اقدام به خرید مسکن کنند .

علی عسکری درباره تسهیلات مسکن و ارائه برنامه‌های این بانک با بیان اینکه نباید بانک‌ها به سمت واسطه‌گری مسکن بروند گفت : اگر اقدامات بانک‌ها در حوزه مسکن به ویژه در بخش تولید و عرضه باشد زمینه‌ساز توسعه می شود اما در حال حاضر تعدادی از بانک‌ها اقدام به واسطه‌گری کرده‌اند . شکل دیگری از سرمایه‌گذاری بانک‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری مولد و تولیدی است که در این بخش نباید مانع شد ، چرا که برخی از سرمایه‌گذاری‌ها لازم اجرا است ؛ اما اگر بانک‌ها منابع خود را در سوداگری مسکن بیاورند اشتباه است .

عسکری توضیح داد : بخش مسکن یکی از مولدترین کارها است که زمینه‌ساز افزایش تولید و اشتغال می‌شود . پیش از این متقاضیان با ۴۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری ، ۸۰ میلیون تومان تسهیلات و با خرید اوراق رقمی معادل ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کردند ؛ اما در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت مسکن و ساخت آن در کلان شهرها ، نمی‌توانند با این میزان تسهیلات مسکن خریداری کنند .

عسکری گفت : با افزایش قیمت مسکن مراجعه‌کنندگان تسهیلات مسکن یکم کم شده و برخی حتی سپرده‌ها را پس گرفتند ، چرا که این عدد امروز پاسخگو نیست . با ورود اوراق تسه در بانک مسکن متقاضیان می‌توانند چندین برابر تسهیلات دریافت کنند که این اقدام در شهرستان‌ها می‌تواند زمینه ساز خرید مسکن شود و با خرید اوراق ، امکان خرید مسکن در شهرهای کوچک فراهم شده به طوری که متقاضیان با رقمی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌توانند اقدام به خرید مسکن کنند .

سرپرست بانک مسکن درباره خرید متری مسکن هم گفت: طرح خرید متری مسکن چند نوبت عملیاتی شده ولی چون قیمت مسکن و قیمت هزینه ساخت در طول دوره‌های متمادی تغییر کرده این طرح را خنثی کرده است . متوسط قیمت مسکن ۴۰ میلیون تومان است و اگر متقاضیان در طرح متری مشارکت کنند ۱۰ متر تا ۲۰ متر می‌توانند مسکن خریداری کنند و عملا صاحب مسکن نمی‌شوند ، بلکه ممکن است بخشی از ریسک خود را جبران کنند .

او با اشاره به اینکه بخشی از بانک‌ها به تکالیف خود در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج عمل نکرده اند گفت : تعدادی از متقاضیان در صف مانده‌اند که امیدواریم بانک‌های دیگر نیز مشارکت کنند . ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج تاکنون پرداخت کرده‌ایم . تلاش کرده‌ایم که منابع و مصارف را تراز کنیم و از طریق بین بانکی منابع قرض کنیم و کنترل و خلق پول نکنیم که باعث افزایش پایه پولی شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

|

پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی فردوسی مشهد در ۲ فاز و در زمینی به مساحت ۶ هکتار در مجاورت میدان فردوسی شهر مشهد و با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق از شرکت‌های تابعه بانک مسکن در حال اجراست .

|

در سال ١۴٠٣ ، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی‌سازی ، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار دارد و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است .

|

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

|

نظرات کاربران