در حال بارگذاری ...
  • کارسازی ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع بخش‌ های دولتی ، عمومی و بانکی در محلات هدف بازآفرینی شهری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی نوسازی و ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده باید تبدیل به یک جریان اجتماعی شود و هدف این است که جهاد نوسازی را اجرایی کنیم .

    محمد آئینی با اشاره به عملکردهای شرکت عنوان کرد : در سال مالی گذشته بیش از ۲۵۵ پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده و در مجموع ۵۷۵ پروژه نیز به لحاظ مالی تسویه حساب شده است . همچنین ۶۶۰ پروژه دیگر نیزدر دستور کار سال مالی جاری برای تسویه حساب و تکمیل قرار دارند ؛ بالغ بر ۲۳۰ پروژه نیز باید تکمیل شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد : خوشبختانه با وجود ۱۲۵۴ پروژه و تعداد زیاد پیمانکاران صورت‌های مالی شرکت بدون هیچ بند بازرسی تصویب شد که این امر نشان دهنده یک مجموعه منضبط ، بالنده و منسجم و همکاری ، همراهی و تلاش زیاد ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌هاست . در زمینه منابع هم ، شرکت عملکرد خوبی داشت و تمام منابع تخصیصی جذب شد . بر اساس گزارش‌های دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، شرکت با اهرم کردن ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی خود و بدون داشتن موافقت‌نامه‌های هزینه‌ای موفق شده است ؛ قریب به ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع دولت ، سیستم بانکی و سایر دستگاه‌ها در محلات هدف بازآفرینی کارسازی کند .

    آئینی ادامه داد : در سال جاری ۶ هزار میلیارد ریال برای آسفالت و بهسازی معابر ، ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای پروژه طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای ، ۲۵ هزار میلیارد ریال وجوه اداره شده از محل اعتبارات اشتغالزایی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰  تخصیص داده شده است ؛ به همین میزان از منابع داخلی بانک مسکن در قالب قرارداد وجوه تودیعی و تسهیلات خودمالکی نهضت ملی در بافت‌های فرسوده و قریب به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیصی شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی در برنامه اقدام مشترک محلات هدف بازآفرینی شهری است که توسط دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار پیگیری می‌شود .

    وی با اشاره به این که تاکنون آسفالت ۱۲۱۰ کیلومتر از معابر در ۳۷۵ شهر با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال (معادل ۶۴ هزار تن قیر) کارسازی شده است ، تصریح کرد : معابر سکونتگاه‌های حاشیه‌ای شهری مانند ساوه قبلا آسفالت نداشت اما با راه اندازی نهضت بهسازی معابر محلات هدف اکنون شاهدیم که ۹۰ کیلومتر از معابر این محلات آسفالت شده و ۵۰ کیلومتر دیگر باقی است تا تمام معابر سکونتگاه‌های ساوه آسفالت شوند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری برگزاری رویداد «سفیران نوسازی بم، برای ایران قوی» ضمن تشکر از زحمات کارکنان برای برگزاری این رویداد عنوان کرد: اکنون دوباره در آستانه یک اقدام بزرگ قرار داریم و طرح ابتکاری جدیدی به زودی کلید می‌خورد که نیازمند تلاش و همکاری همه دست اندرکاران است .

    دبیر ستاد بازآفرینی شهری ایران با بیان این که این طرح نیاز به بسیج چند هزار نفری دارد، توضیح داد : برای این امر باید در هر محله یک نفر رابط بین مالکان و گروه‌های جهادی تخصصی نوسازی بافت‌های فرسوده وجود داشته باشد ، علاوه بر این نیاز به تعیین محلات معین داریم و از ظرفیت گروه‌های ۴ تا ۵ نفره در پایگاه‌های بسیج محلات که در حوزه‌های اجتماعی ، فنی ، حقوقی و ملکی تخصص داشته باشند به عنوان حلقه‌های رابط برای آگاه کردن مردم و تشریح اهمیت نوسازی و بهسازی واحدهای فرسوده استفاده خواهیم کرد .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نوسازی جهادی بافت‌های فرسوده را از مهم‌ترین اهداف شرکت بازآفرینی شهری ایران برشمرد و گفت : برای این منظور از قبل قرارگاه جهادی نوسازی در شرکت راه اندازی شده است و از همه همکاران می‌خواهم تا نقشی را برای خود در قالب این قرارگاه جهادی توصیف کنند تا با همکاری یکدیگر گامی مهم در جهت نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده برداریم . طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی نوسازی و ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده باید تبدیل به یک جریان اجتماعی شود و هدف این است که جهاد نوسازی را اجرایی کنیم .




    مطالب مرتبط

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده (بافت میانی) ، ۵۹ هزار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور شناسایی شده است .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    نظرات کاربران