در حال بارگذاری ...
  • برگزاری اولین نشست کارگروه حدنگار در سازمان ملی زمین و مسکن / تهیه نقشه‌های حدنگار برای اراضی دولتی

    نظر به ضرورت اصلاح هندسی نقشه‌های اراضی ملی و دولتی تدوین دستورالعمل اصلاح هندسی در کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن بمنظور ابلاغ دستورالعمل فوق به کارگروه مربوطه گزارش شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تسریع در تبدیل اسناد دفترچه‌ای سازمان ملی زمین و مسکن به سند تک‌برگ و تهیه نقشه‌های حدنگار برای اراضی دولتی کشور خبر داد .

    ارسلان مالکی در اولین نشست کارگروه حدنگار از تسریع در تبدیل اسناد دفترچه‌ای سازمان ملی زمین و مسکن به سند تک‌برگ و تهیه نقشه‌های حدنگار برای اراضی دولتی کشور خبر داد و گفت : در سال‌های گذشته تحویل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی به واحدهای ثبتی توسط ادارات کل راه و شهرسازی انجام شده و در جهت تسریع در فرآیند صدور اسناد مالکیت تک برگ ، مقرر شد این موضوع با توجه به تاکید دستگاه‌های نظارتی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شود .

    وی همچنین افزود : نظر به ضرورت اصلاح هندسی نقشه‌های اراضی ملی و دولتی تدوین دستورالعمل اصلاح هندسی در کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن بمنظور ابلاغ دستورالعمل فوق به کارگروه مربوطه گزارش شود .

    مالکی در خصوص تخصیص اعتبار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص تسریع در اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگار نیز اظهار کرد : بودجه لازم به تفکیک استان‌ها بمنظور انعقاد قرارداد با کارگزاران دارای صلاحیت واحدهای ثبتی در دست بررسی و ابلاغ است .

    سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در سراسر کشور بعضی از استان‌ها دارای مشکلاتی در روند اجرای قانون حدنگار هستند ، اضافه کرد : مقرر شد مشکلات برخی استان‌ها احصا و در جلسات آتی کارگروه‌ که در آینده برگزار می‌شود با حضور روسای ادارات استانی بررسی و حسب مورد اتخاذ تصمیم شود .

    تشکیل این کارگروه و برگزاری جلسات در جهت اجرای تفاهمنامه مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای اجرای قانون جامع حدنگار در سطح کشور و در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی بالاخص در محدوده و حریم شهرها که متولی آن سازمان ملی زمین و مسکن است صورت پذیرفته است .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند .

    |

    نظرات کاربران