در حال بارگذاری ...

تعامل و انسجام مسئولان و مردم شهرستان بهارستان برای بازآفرینی ۱۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد

بهارستان با قومیت های متنوعی که در آن زندگی می کنند یک ایران کوچک است ، باید هر چه سریعتر برای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در بافت ناپایدار این شهر فکر اساسی شود و برای تحقق این مسأله باید مسیر ستاد بازآفرینی شهرستان به درستی و با جزئیات طی شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تعامل و انسجام مسئولان و مردم بهارستان برای بازآفرینی ۱۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در این شهرستان خبر داد .

محمد آئینی با حضور در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بهارستان و اعلام این شهر به عنوان شهر پایلوت بازآفرینی کشور به دلیل مساحت زیاد بافت های فرسوده و سکونتگاهی ، میزان بالای پلاک های ریزدانه و وجود ۳۰ هزار بنای ناپایدار شهری گفت : از سرمایه گذاران می خواهیم از ظرفیت بسته های شهرسازانه در نوسازی بافت ها نهایت بهره را ببرند .

آئینی در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بهارستان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی ، فرماندار و شهرداران این شهرستان برگزار شد بر برگزاری منظم و ماهانه این جلسات تأکید کرد و گفت : اینکه از جمعیت ۷۵۰ هزار نفری بهارستان بیش از صد هزار نفر در بافت های ناکارآمد زندگی می کنند مسئولیت خطیری برای مسئولان در سطوح مختلف ملی ، استانی و شهرستانی دارد که باید با تعامل سازنده و مؤثر مسیر نوسازی بناهای ناپایدار فراهم شود .

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری استان بر فعال شدن کارگروه ماده ۹ جهت رفع مشکلات زمین های قولنامه ای ، وقفی و فاقد سند و به کارگیری ظرفیت های بند کاف و دال تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تأکید کرد و گفت : بهارستان با قومیت های متنوعی که در آن زندگی می کنند یک ایران کوچک است ، باید هر چه سریعتر برای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در بافت ناپایدار این شهر فکر اساسی شود و برای تحقق این مسأله باید مسیر ستاد بازآفرینی شهرستان به درستی و با جزئیات طی شود .

آیینی ضمن ترسیم نقشه راه ستاد بازآفرینی برای اعضا ستاد بهارستان در جلسه دوم و نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و گروه های جهادی شهرستان نیز بر هموار شدن مسیر نوسازی و همیاری شهرداری ها در اخذ پروانه ساخت و کاهش زمان صدور پروانه تأکید کرد .

لازم به ذکر است ستاد بازآفرینی شهرستان بهارستان در پی سفر اخیر رئیس جمهوری به این شهر و پیگیری و حل و فصل مشکلات مردم این شهرستان تشکیل شد .

علاوه بر این در نشست هم اندیشی آموزه ها و تجریبات زلزله بم موضوعات ناپایداری بافت ، لزوم کمک و ورود مردم ، گروه های جهادی و سرمایه گذاران در موضوعات نوسازی بافت ها نیز توسط سفیران بم تشریح شد . 




مطالب مرتبط

در سکونتگاه‌های غیررسمی سه نوع پروژه شامل پروژه‌های احداث مسکن بند« ی» ، پروژه‌های عمرانی – اجرایی بازآفرینی و پروژه‌های توانمندسازی و در بافت‌های فرسوده نیز پروژه‌های محرک توسعه در دست انجام است . پروژه شهرک جوانان و اراضی اسدگولی از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان ...

|

اکنون که برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده است از این پس در چهارشنبه‌های بازآفرینی گزارش عملکردها مرتبط با تحقق ماده ۵۲ برنامه هفتم خواهد بود . البته نشست‌هایی در این خصوص خواهیم داشت و دوشنبه آینده اولین نشست تخصصی برنامه هفتم را برگزار خواهیم کرد .

|

این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

|

با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان ، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی در ۱۰ شهر استان شامل زاهدان ، زابل ، هامون ، زهک ، جزینک ، علی‌اکبر ، گلشن ، سوران ، سیرکان و تفتان در دستور کار قرار گرفته است .

|

از ابتدای سال جاری ، ساخت ۵۳ هزار و ۹۷۳ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان‌های تهران ، اصفهان ، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر در این زمینه هستند .

|

نظرات کاربران