در حال بارگذاری ...
  • پیشگیری از تصرف و تعرضات احتمالی اراضی ملی ، اولویت کاری یگان حفاظت است

    یکی از معضلات پدیده زمین خواری ، تغییر در اراضی ، بدون مجوز قانونی می باشد و یگان حفاظت در زمینه برخورد با جرم زمین خواری با هیچکس تعارف نداشته و ندارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان ، گفت : یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان با حمایت های همه جانبه مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی و با تعاملات خوبی که با دستگاه های مرتبط استانی دارد مشکل خاصی در حفاظت از اراضی در استان وجود ندارد .

    مهدی باقری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از منابع ملی و بیت المال ، متذکر شد : مقام معظم رهبری فرمودند «اجازه ندهید کسانی با دست اندازی به منابع ملی و بیت المال ثروت عمومی را به ثروت شخصی تبدیل کنند» .

    وی با بیان اینکه نخستین اولویت کاری یگان حفاظت ، پیشگیری از تصرف و تعرضات احتمالی اراضی که در محدوده و حریم شهرها تحت مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان است ، ابراز داشت : یکی از معضلات پدیده زمین خواری ، تغییر در اراضی ، بدون مجوز قانونی می باشد و یگان حفاظت در زمینه برخورد با جرم زمین خواری با هیچکس تعارف نداشته و ندارد .

    فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان ، با اشاره به اینکه در استان همزمان با سراسر کشور در طول شبانه روز سامانه تلفنی چهار رقمی «۱۶۵۶» برای دریافت اخبار و گزارشات مردمی برای مقابله با پدیده زمین خواری و پیشگیری از تصرفات احتمالی فعال است ، ابراز کرد : در سالجاری ۲۷ مورد اخبار و گزارشات مردمی از این سامانه دریافت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است .

    مردم قبل از خرید اراضی در حریم و محدوده شهرها استعلام لازم را حاصل کنند

    باقری تاکید کرد : همچنین سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در راستای مدیریت و پایش بهینه اراضی کل کشور با استفاده از تصاویر ماهواره ای برای اکثریت استان های کشور راه اندازی شده که یگان حفاظت راه و شهرسازی با دستگاه های مرتبط دیگر در این سامانه عضویت داشته و با نظارت مسئولین قضایی در استان با این سامانه همکاری لازم به عمل می آید . یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان با حمایت های همه جانبه مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان و با تعاملات خوبی که با دستگاه های مرتبط استانی دارد مشکل خاصی در حفاظت از اراضی در استان وجود ندارد.

    فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان ، ابراز کرد : از شهرداری ها ، دهیاری ها و شوراهای سطح استان که در همه حال همراه هستند درخواست می شود هر گونه اخبار و اطلاعات در زمینه اراضی ملی و دولتی را با یگان در میان بگذارند . از مردم استان درخواست می شود قبل از خرید اراضی در حریم و محدوده شهرها برای اطمینان از اینکه در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند از اداره راه و شهرسازی استان استعلام لازم را بگیرند .




    مطالب مرتبط

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    نظرات کاربران