در حال بارگذاری ...
  • آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس

    تاکنون ۱۷ هزار پروانه ساخت صادر و برای ۱۷ هزار واحد مسکونی نیز فوندانسیون اجرا شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این استان را تشریح و تاکید کرد که همه تلاش‌ها معطوف به عملی کردن وعده دولت در این بخش است .

    محمودرضا طالبان در حاشیه جلسه شورای‌عالی مسکن استان فارس به خبرنگاران گفت : در فارس حدود ۴۳۳ هزار متقاضی برای مسکن در طرح نهضت ملی ثبت‌نام کردند که بعد از بررسی ، ۱۴۲ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده است . تاکنون برای ۷۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در فارس پروژه تعریف و پیامک درخواست واریز آورده نقدی برای فرد مورد نظر ارسال شده است .

    او با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار نفر از متقاضیانی که پیامک واریز وجه دریافت کرده بودند ، اقدام به تامین و پرداخت ۴۵ میلیون تومان اولیه کرده‌اند ، گفت : تاکنون ۱۷ هزار پروانه ساخت صادر و برای ۱۷ هزار واحد مسکونی نیز فوندانسیون اجرا شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با تاکید بر اینکه تا پایان امسال شاهد افزایش قابل توجه در تعداد پروانه صادره و فوندانسیون اجرایی خواهیم بود ، گفت : براساس آخرین اطلاعات آماری ، برای حدود ۵۰ درصد از کل متقاضیان واجد شرایط در فارس ، زمین آماده شده است .

    طالبان با اشاره به رفع مشکل زمین در شهرستان‌های جهرم ، مرودشت و سروستان ، گفت : فعلا تنها در شهرستان شیراز برای تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، نگرانی وجود دارد .

    او با اشاره به اینکه مجموعا برای احداث ۱۶ هزار واحد مسکونی در شهرستان شیراز ، در مناطق کمیل‌آباد و اکبرآباد ، زمین تامین شده است ، خاطرنشان کرد : کل متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن در این شهرستان حدود ۴۵ هزار نفر است .

    طالبان از پیشنهاد اجرای ۴ شهرک جدید با هدف تامین مسکن مورد نیاز متقاضیان در استان فارس خبر داد و گفت : محل احداث این شهرک‌ها در منطقه کوهمره ، شهر داریون و شهرستان‌های بیضا و سروستان بوده و اجرای ۲ شهرک برعهده وزارت راه و شهرسازی است .

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس با یادآوری اینکه در هریک از نقاط اعلام شده حدود ۸۰۰ هکتار با مستثنیات برای شهرک مسکونی پیش‌بینی شده است ، در عین حال گفت : برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به اینکه ایجاد شهرک مسکونی به دلیل لزوم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و احداث شبکه‌های برق و آب و گاز و ... زمان بر خواهد بود ، اولویت اصلی نیست .

    طالبان در خصوص تداوم ساخت و ساز در محدوده حسینی‌الهاشمی شیراز ، گفت : به هرحال زمانی در این محدوده ساخت و سازهایی اجرا شده است اما برای اجرای پروژه‌های جدید باید مطالعات علمی دقیق و قابل استنادی مد نظر باشد .

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس به واگذاری مطالعات علمی در محدوده حسینی الهاشمی به دانشگاه صنعتی شیراز اشاره و اضافه کرد : درخواست ما اینست که مطالعات به شکل جامع در اراضی مورد نظر انجام و نتایج دقیق و علمی ارائه شود تا در صورت طرح نقد احتمالی ، از جنبه علمی و تخصصی ، قابل دفاع باشد .

    طالبان همچنین یادآور شد که براساس قانون ، ایجاد شهرک‌های مسکونی و صدور پروانه ساخت در این شهرک‌ها ، در بدو امر برعهده وزارت راه و شهرسازی است و بعد از راه‌اندازی شهرک‌ها به سایر دستگاه‌ها مانند شرکت‌های عمران شهرهای جدید یا شهرداری و ... واگذار خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنا است که حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    نظرات کاربران