در حال بارگذاری ...

شهرستان بهارستان در استان تهران پایلوت بازآفرینی شهری شد

تمام دستگاه‌های شهرستانی در حوزه بازآفرینی مسئولند و این تنها وظیفه وزارت راه و شهرسازی نیست ، نوسازی بهارستان نیاز به عمل تمامی دستگاه های عضو شامل آموزش و پرورش ، بهداشت ، برق ، آب ، گاز ، نیروی انتظامی ، بهزیستی و ... دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ترسیم نقشه راه برای ستادهای بازآفرینی شهرهای کشور با پایلوت شدن شهرستان بهارستان در این استان خبر داد .

خلیل محبت خواه در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بهارستان خطاب به شهرداران سه شهر (صالحیه ، نسیم شهر و گلستان) گفت : با نگاه ویژه رئیس جمهور در سفر اخیر ایشان به بهارستان و پایلوت شدن این شهر برای بازآفرینی و تعامل مثبت و سریع شرکت بازآفرینی شهری ایران ، آمادگی خود را برای هر گونه کمک ، تعامل و کارسازی در کمیته های تخصصی استانی و شهرستانی اعلام می کنیم .

محبت خواه تصریح کرد : اولین قدم برای نوسازی بافت های فرسوده بهارستان مطالعات دقیق در حوزه بافت های سکونتگاهی و فرسوده سه شهر صالحیه ، نسیم شهر و گلستان است که باید هر چه سریعتر انجام شود . در پایان سال جاری از ۱۶ ستاد شهرستانی استان تهران ارزیابی به عمل خواهد آمد و سه شهر اول تا سوم به استانداری تهران معرفی می شوند .

وی ضمن اهمیت شتاب بخشی به نوسازی مسکن و لزوم خدمات رسانی توسط دستگاه‌های خدمت رسان در موضوعات هفت گانه روبنایی و زیربنایی گفت : تمام دستگاه‌های شهرستانی در حوزه بازآفرینی مسئولند و این تنها وظیفه وزارت راه و شهرسازی نیست ، نوسازی بهارستان نیاز به عمل تمامی دستگاه های عضو شامل آموزش و پرورش ، بهداشت ، برق ، آب ، گاز ، نیروی انتظامی ، بهزیستی و ... دارد .

 




مطالب مرتبط

۱۷.۵ درصد از جمعیت کل کشور ساکن استان تهران اند که از این تعداد ۳۶ درصد جمعیت استان تهران ساکن در سکونتگاه‌ها و بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند، هدف‌گذاری اداره کل در سال ۱۴۰۳ رشد ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در این بافت‌ها نسبت به سال ۱۴۰۲ است که در شهر تهران با مصوبات ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن اعلام استان‌های برتر در فرایند نوسازی بافت فرسوده شهری گفت : نوسازی واحدهای ...

|

بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

|

این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

|

با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان ، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی در ۱۰ شهر استان شامل زاهدان ، زابل ، هامون ، زهک ، جزینک ، علی‌اکبر ، گلشن ، سوران ، سیرکان و تفتان در دستور کار قرار گرفته است .

|

نظرات کاربران