در حال بارگذاری ...
  • تامین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین داخل محدوده شهرها برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن

    طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر اخذ اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی ، ۱۰ هزار هکتار شناسایی شده و اسناد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار آن منتقل شده است . از این میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز از دستور کار خارج شده و حدود ۳ هزار هکتار باقی‌مانده که در حال پیگیری برای اخذ و انتقال سند است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در داخل محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن خبر داد .

    تقی رضایی درباره میزان اراضی شناسایی شده برای نهضت ملی مسکن اظهار کرد : تاکنون زمین مورد نیاز برای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در داخل محدوده شهرها تامین شده که معادل ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار است .

    معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن درباره مابقی اراضی خاطرنشان کرد : زمین‌هایی در راستای قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده که یا باید الحاق شود ، یا تعییر کاربری پیدا کند،‌ یا از دستگاه های دولتی گرفته شود یا با مالکین بخش خصوصی و نیروهای مسلح توافق شود .

    رضایی افزود : طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر اخذ اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی ، ۱۰ هزار هکتار شناسایی شده و اسناد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار آن منتقل شده است . از این میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز از دستور کار خارج شده و حدود ۳ هزار هکتار باقی‌مانده که در حال پیگیری برای اخذ و انتقال سند است .

    معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن که مربوط به اراضی داخل حریم هستند ، حدود ۹۰ هزار هکتار در یک سال گذشته با منابع طبیعی صورتجلسه تغییر و تحول انجام شده که برای بالغ بر ۶۰ هزار هکتار آن تغییر نمایندگی سند از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن انجام شده است . این‌ اراضی برای توسعه آتی شهرها به تناسب رشد جمعیت استفاده خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران