در حال بارگذاری ...
  • ضرورت آسیب شناسی طرح مسکن مهر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    در شهرهای کم جمعیت و غیر از مراکز استان ها ، سیاست نوع ساخت ویلایی خواهد بود . البته در این راستا و پیش از مکانیابی و ساخت ، مطالعات شهرسازی همه جانبه باید انجام شود . به موازات الحاق اراضی و ساخت مسکن های جدید ، بر روی بازسازی و بازآفرینی بافت فرسوده براساس ضوابط شهرسازی و بازنگری روی آن باید تاکید و تمرکز کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت : در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، باید مشکلاتی که در طرح مسکن مهر بود به حداقل برسد و تمامی موارد مغایرت ها ، ممنوعیت ها و حرائم خطوط انرژی ، ریل و راه رعایت شود .

    فرزانه صادق مالواجرد در سفر یک روزه خود ، ضمن حضور در جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد : طرح مسکن مهر یکی از بهترین طرح های خانه دار کردن مردم بعد از انقلاب بوده است اما معتقدیم مشکلات و نقص هایی وجود داشته است که با آسیب شناسی دقیق ، در طرح های جدید مانند طرح نهضت ملی مسکن این مشکلات و معضلات حل شود یا به حداقل برسد . در تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن به موضوع مغایرت طرح تفصیلی شهر ، ممنوعیت هایی مانند گسل ، حرائم خطوط انرژی ، سیلابی بودن محدوده اراضی توجه ویژه ای شده است .

    وی مهمترین اقدام دولت را خانه دار کردن مردم دانست و توضیح داد : برای دستیابی به این هدف ، نمی توان نسخه واحد برای کل کشور نوشت و نوع ساخت را بدون توجه به اقلیم و مطالعات شهرسازی و زمین شناسی یک شکل و تیپ در نظر گرفت .

    مالواجرد با اشاره به این که در مراکز استان ها ناگزیر به مجتمع سازی هستیم ، توضیح داد : در شهرهای کم جمعیت و غیر از مراکز استان ها ، سیاست نوع ساخت ویلایی خواهد بود . البته در این راستا و پیش از مکانیابی و ساخت ، مطالعات شهرسازی همه جانبه باید انجام شود . به موازات الحاق اراضی و ساخت مسکن های جدید ، بر روی بازسازی و بازآفرینی بافت فرسوده براساس ضوابط شهرسازی و بازنگری روی آن باید تاکید و تمرکز کرد .

    وی با اشاره به این که تاکید مجموعه وزارت راه و شهرسازی احیای بافت فرسوده و مرکزی شهرها است توضیح داد : به طور متوسط ۲۵ درصد محدوده هر شهر ، بافت فرسوده است که با توجه به وجود زیر ساخت ها در صورت نوسازی مسکن بهترین نقطه برای زیست اجتماعی و شهری خواهد بود .

    معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد : مجموعه مدیران استان و در راس آن استاندار قم برای این خواست مشترک یعنی خانه دار کردن مردم همدل و هماهنگ هستند و این نگاه مدیران استانی جای تقدیر و تشکر دارد .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران