در حال بارگذاری ...
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری

    آن دسته از متقاضیانی که معرفی‌نامه صادره آن‌ها قبل از ابلاغ نامه عمومی به بانک ارایه و به ثبت رسیده و قرارداد تسهیلاتی آن‌ها در دفترخانه ثبت نشده باشد با ارایه معرفی‌نامه جدید از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌توانند از تسهیلات حداکثر تا سقف ابلاغی بهره‌مند شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره بانک مسکن از اعطای ۲۰ هزار و ۴۵ فقره تسهیلات روستایی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ توسط این بانک خبر داد.

    سید محسن فاضلیان با اشاره به اعطای تسهیلات روستایی این بانک در سال جاری گفت : بانک مسکن از ابتدای سال جاری مبلغ ۱۳ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن روستایی به تعداد ۲۰ هزار و ۴۵ فقره پرداخت کرده است که این تسهیلات شامل ساخت، خرید، جعاله و مرابحه می‌شود . از تعداد ۲۰ هزار فقره تسهیلاتی که در بخش روستایی اعطا شده است، ۱۰ هزار و ۴۲ فقره آن به مبلغ ۶ هزار و ۳۶ میلیارد ریال فروش اقساطی شده است .

    عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت : دستورالعمل سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۲ میلیارد ریال نیز از دی ماه سال جاری به شبکه بانک مسکن ابلاغ شده و قابل اجرا می‌باشد . آن دسته از متقاضیانی که معرفی‌نامه صادره آن‌ها قبل از ابلاغ نامه عمومی به بانک ارایه و به ثبت رسیده و قرارداد تسهیلاتی آن‌ها در دفترخانه ثبت نشده باشد با ارایه معرفی‌نامه جدید از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌توانند از تسهیلات حداکثر تا سقف ابلاغی بهره‌مند شوند .

    عضو هیات مدیره بانک مسکن درباره شرایط اعطای تسهیلات مذکور اظهار کرد : از آنجایی که مسکن روستایی ذیل قانون جهش تولید مسکن پرداخت می‌شود ؛ بنابراین بر اساس دستورالعمل اجرای این قانون همانند طرح نهضت ملی مسکن باید در سامانه TEM به ثبت رسیده و متقاضیان کد پروژه دریافت کنند . در واحدهای دارای سند، الزاما ترهین محل اجرای پروژه به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود و در واحدهای فاقد سند نیز سفته به همراه تضامین مندرج در دستورالعمل بانکداری خرد و یا ضمانت زنجیره‌ای و یا ضمانت دو نفر ضامن معتبر به عنوان وثیقه از جمله شرایط اعطای تسهیلات به شمار می‌آید .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران