در حال بارگذاری ...

آزمایشگاه کوره‌بزرگ مقاومت ساختمان‌ها در برابر آتش تا پایان سال‌جاری تجهیز می‌شود

موضوع صنعت شهرها کماکان در برنامه‌های مرکز تحقیقات است . در قزوین و یزد ، مرحله پالایش اطلاعات متقاضیان صنعت انجام و زمین معین شده است . در قم نیز زمین مشخص شده و به زودی با معرفی متقاضیان ، بخش صنعت به پروژه‌ها معرفی خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، تجهیز آزمایشگاه کوره‌بزرگ مقاومت ساختمان‌ها در برابر آتش ، انجام مطالعات اولیه سامانه پاسخ سریع زلزله برای شهرهای مهم و طرح توسعه ساخت مسکن به روش‌های صنعتی‌سازی را از مهمترین طرح‌های در دست اجرای مرکز در بخش مسکن و شهرسازی عنوان کرد .

محمدمهدی حیدری مهمترین رویکردهای مرکز را شامل برقراری ارتباط موثر با معاونت‌ها،‌ سازمان‌ها و شرکت‌ها به منظور شناسایی نیازهای آنها و همچنین تعریف پروژه‌های مساله‌محور مبتنی بر نیاز عنوان کرد .

تجهیز آزمایشگاه کوره بزرگ آتش مرکز تحقیقات

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص مهمترین برنامه‌های مرکز در حوزه مسکن و شهرسازی ، توضیح داد : تجهیز آزمایشگاه کوره‌بزرگ مقیاس مقاومت ساختمان‌ها در برابر آتش از جمله برنامه‌های  مهمی است که مرکز در حال انجام آن است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد .

انجام مطالعات اولیه سامانه پاسخ سریع زلزله برای شهرهای مهم

حیدری همچنین از انجام مطالعات اولیه سامانه پاسخ سریع زلزله برای شهرهای مهم کشور خبر داد .

طرح توسعه ساخت مسکن به روش‌های صنعتی‌سازی در قالب تاییدیه فنی

وی موضوع مهم دیگری که در برنامه مرکز قرار دارد را طرح توسعه ساخت مسکن به روش‌های صنعتی‌سازی و فناوری های نوین و در قالب تاییدیه و نظریه فنی عنوان کرد و گفت : شرکت‌هایی به ما مراجعه کردند که در حال بررسی و اتصال آنها به پروژه‌های شهرک‌های صنعتی هستیم .

به گفته حیدری ، موضوع صنعت شهرها کماکان در برنامه‌های مرکز تحقیقات است . در قزوین و یزد ، مرحله پالایش اطلاعات متقاضیان صنعت انجام و زمین معین شده است . در قم نیز زمین مشخص شده و به زودی با معرفی متقاضیان ، بخش صنعت به پروژه‌ها معرفی خواهد شد .

ساخت الگوی مسکن کارگران در جوار شهرک‌های صنعتی در سه شهر قم ، قزوین و یزد

وی سه شهر قزوین ، یزد و قم را شهرهای الگو برای ساخت مسکن کارگران در جوار شهرها و شهرک‌های صنعتی برشمرد.

حیدری تصریح کرد : مقرر شده تا بخش صنعت تامین بخشی از آورده متقاضیان بخش‌های صنعتی خود را تامین کند. همچنین وزارت صمت بعد از تخصیص زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی، آماده سازی اراضی را انجام دهد. بدین ترتیب در ساخت مسکن کارگران تسریع ایجاد می‌شود .

سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون در یزد ، قزوین و قم ، اجرای طرح مسکن کارگران به تعداد حدود ۷ هزار واحد در برنامه قرار گرفته است گفت: در مرحله بعدی اجرای طرح مسکن کارگران در استان‌های سمنان ، البرز و مرکزی اجرایی خواهد شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با هدف ترویج و معرفی ظرفیت‌های سیستم‌های صنعتی‌سازی تولید پیش‌ساخته مسکن ،‌ فراخوان شناسایی تولیدکنندگان ...

|

در قرارگاه جهادی مسکن قرار بود موانع تولید مسکن را برطرف کنیم ، زمان صدور پروانه را کاهش دهیم و ظرفیت های تولید مسکن در تهران را فعال کنیم ، شهرداری تهران از ابتدا قصد تصدی گری در حوزه مسکن را نداشت و به دنبال تسهیل گری بود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم ،‌ مراحل فنی طرح تعیین حریم گسل های شهر دماوند آغاز ...

|

این مدل به‌صورت نمونه یکی از فناوری‌های ساختمانی سریع الاحداث و پیش‌ساخته دارای تایید فنی از مرکز و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مصالح ساختمانی در تمامی مراحل ساخت ، ساخته خواهد شد .

|

مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشین‌آلات ۱۶ شهریورماه امسال است .

|

نظرات کاربران