در حال بارگذاری ...
  • معافیت متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت وجه اولیه طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از معافیت متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت وجه اولیه نهضت ملی مسکن خبر داد .

    ایوب اسدالهی با بیان اینکه بسیاری از مردم به ویژه اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه توان پرداخت ۴۰ میلیون آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن را ندارند عنوان کرد : افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت آورده اولیه معاف شدند تا گام مناسبی در حوزه مسکن برای محرومین برداشته شود .

    وی با بیان اینکه برای دهک‌های یک تا سه (اقشار کم‌درآمدی) فرآیندهایی دیده شده است ، گفت : نخست آنکه با تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی به کمک وزارت راه و شهرسازی برای کمک به احداث مسکن اقشار کم‌درآمدی آمدند . به عنوان نمونه قرارگاه امام حسن مجتبی ، بنیاد مستضعفان در این طرح حضور دارند . بدین معنا آنها واحدهای مسکونی را می‌سازند تا به این طریق به آورده متقاضیان کمک کنند .

    اسدالهی یادآور شد : در شورای عالی مسکن مصوب شد تا برای دهک‌های یک تا سه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند ، اساساً در ابتدا آورده نیاورند و با حمایت‌هایی که در خصوص آن اقشار در وزارت راه و شهرسازی در خصوص آماده سازی زمین انجام می‌شود ، کار احداث سرعت بگیرد . همچنین در خصوص تسهیلات این اقشار نیز مصوب شده که در ابتدای انجام کار ۲۰ درصد تسهیلات بانکی پرداخت شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هرگونه خرید و فروش ، تنظیم اسناد صلح ، نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا ...

    |

    سازندگان این پروژه همچنین موظف شدند برنامه زمان‌بندی متناسب و مورد تایید اداره کل راه و شهرسازی را ارائه و فعالیت‌های خود را سرعت دهد .

    |

    این پروژه با ۶۲ درصد پیشرفت کلی فیزیکی در مراحل مختلف اعم از اسکلت سازی ، گچ کاری ، کاشیکاری و تاسیسات قرار دارد .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران