در حال بارگذاری ...

استفاده از تیم کاری متخصص و توانمند در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اجرای پروژه های متعدد در بخش ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن سهم مهم در توسعه استان داشته است .

مسکن همواره یک ابزار مهم در زندگی مردم مطرح بوده و یک کالای اقتصادی بسیار ضروری و مهم است و مردم برای داشتن آن هزینه های زیادی می کنند .

نیاز به مسکن دغدغه همیشگی مردم بوده و یک نیاز اجتماعی است و می طلبد در دولت ها به این مهم بسیار توجه شود و از ابزارهای مختلف و تسهیلات برای مسکن دار کردن مردم استفاده کنند به گونه ای که دولت سیزدهم با تمام توان وارد عرصه ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن شده است .

استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور سرآمد است چرا که با توجه به اعداد و آمار ، زنجان به عنوان استان پیشتاز در اجرای کمی و کیفی در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن است .

ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن در استان زنجان ۶۸ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است و این تعداد واحد مسکونی در بخش شهری ۴۸ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی ، بافت فرسوده ، تعاونی‌ها و حمایتی تقسیم بندی شده  و ۲۰ هزار واحد مسکونی هم در بخش روستایی است .

تمام زیرساخت ها برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم شود

وی تاکید کرد : دغدغه و اولویت کاری بنده حل مشکل مسکن مردم استان است و برای خانه دار شدن همه متقاضیان مسکن در استان همه باید تلاش و جدیت لازم را به کار ببندیم .

استاندار زنجان ، با بیان اینکه امروز مسئله اصلی خانه دار کردن سریع مردم است و باید گلایه‌ها کنار گذاشته شود و تمام زیر ساختها برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم شود ، گفت : در این شرایط امروز جامعه باید با همراهی و همدلی در اجرای نهضت ملی مسکن موفق شویم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : پیرو سیاست دولت سیزدهم در بخش مسکن ، شعار تولید چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در سطح کشور در دستور کار قرار گرفت و در این راستا برای تحقق این شعار ، وزارت راه و شهرسازی به نسبت جمعیت هر استان ، هدف‌گذاری لازم برای تولید مسکن در استانها را ابلاغ کرده و  ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن در استان زنجان ۶۸ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است .

۱۷ هزار واحد مسکونی که در استان تخصیص پروژه شده فعال است

اصغر اسماعیلی تاکید کرد : این تعداد واحد مسکونی در بخش شهری ۴۸ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی ، بافت فرسوده ، تعاونی‌ها و حمایتی تقسیم بندی شده  و ۲۰ هزار واحد مسکونی هم در بخش روستایی است و از تعداد احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در قالب بخش حمایتی که در برنامه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان است، ۱۷ هزار واحد مسکونی از پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تخصیص پروژه شده  که از این تعداد هم  ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر زنجان و مابقی در سایر شهرهای شهرستانهای استان زنجان در حال اجرا است .

وی بیان داشت : خوشبختانه ۱۷ هزار واحد مسکونی که در استان تخصیص پروژه شده فعال است و با وجود برودت هوا و شرایطی جوی که در استان حاکم است پروژه ها با تمام قوت در حال اجرا هستند تا در اسرع وقت پروژه ها به مردم تحویل داده شود و تا پایان سالجاری کارهای جزیی تعدادی از پروژه های نهضت ملی مسکن مانده که در حال انجام است و از خردادماه سال آینده پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان به صورت پلکانی به متقاضیان تحویل داده می شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد : زنجان جزو استان های پیشرو در اجرای نهضت ملی مسکن در سطح کشور است و با توجه به زمان اجرای ساخت پروژه ها تحویل پروژه ها هم متفاوت است . میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد است و خوشبختانه پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان از نرم کشوری بالاتر است و تعدادی از واحدهای پروژه های نهضت ملی مسکن قبل از پایان سال  عملیات ساخت آنها تمام می شود ولی به خاطر ارتقا کیفیت اجرای کار ، تحویل  واحدهای مسکونی از اوایل سال آینده است و تنها هدف ما ساخت مسکنی با ایمن و با کیفیت به متقاضیان است .

۳۲ هزار و ۳۰ واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در استان زنجان احداث شده است

وی تصریح کرد : برای ۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان ۳۵۰ هکتار زمین تخصیص داده شده  و بخشی از زمین ها الحاق به محدوده است و همچنین برای ۹ هزار نفر متقاضی برای دو ساله دوم نهضت ملی مسکن زمین مورد نظر را در حال آماده سازی هستیم و همچنین در شهر زنجان «هزار هکتار زمین» در حال خرید هستیم تا الحاق به محدوده  در شهر زنجان اتفاق بیفتد و نیاز مسکن شهر زنجان به زمین تامین می شود و از سال آینده این زمین ها تخصیص داده می شود .

مدیرکل راه و شهرسازی  استان زنجان گفت : برای ساخت واحد مسکونی آورده مردم و تسهیلات بانکی حرف اول را می زند و شرایط مردم را درک می کنیم و خوشبختانه از ۱۷ هزار واحدی که در استان در حال اجرا است حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات لازم را دریافت کردند و اولین استان در تزریق تسهیلات به واحدهای مسکونی هستیم و مابقی پروژه ها هم در مرحله دریافت تسهیلات هستند .

اسماعیلی افزود : اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به خانه دار شدن مردم بسیار جدی است و این اداره کل در اجرای مسکن مهر هم در کشور جزو اولین‌ها بود و زنجان نخستین استان در سطح کشور بود که مسکن مهر را جشن گرفت و پرونده آن را بست . ۳۲ هزار و ۳۰ واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در استان زنجان احداث و به متقاضیان واگذار شد و از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی در قالب خود مالکی بود که تنها تسهیلات لازم را دریافت کردند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود : همچنین ۶ هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه سه جانبه با اداره کل راه و شهرسازی ، بانک و پیمانکار بوده و ۶ هزار و ۷۴۹ واحد هم در قالب تعاونی ۹۹ ساله بوده که تعاونی‌های مسکن این تعداد واحد مسکونی را احداث کردند .

توجه به اجرای قانون جوانی جمعیت از اولویت های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان است

اسماعیلی اظهار داشت : در راستای «حمایت از تحکیم خانواده و جوانی جمعیت» و منویات مقام معظم رهبری اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام به تحویل واحد مسکونی به خانواده های دارای فرزند چهارقلو کرد . توجه به اجرای قانون جوانی جمعیت از اولویت های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان است و این اداره کل نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری دراین خصوص تلاش جدی را دارد و برای خانواده هایی هم که فرزند سه قلو دارند برنامه ریزی لازم را دارد و بر اساس وظیفه‌ای که بر حسب قانونی بر عهده مجموعه راه و شهرسازی گذاشته شده خود را موظف به تامین مسکن خانواده های دارای سه فرزند و بیشترکرده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ابراز داشت : همچنین در دومین روز از دهه فجر سه واحد مسکونی به خانواده های چهارقلو تحویل داده شد و دولت در بخشی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده نسبت به خانه دار کردن خانواده های سه قلو ، چهار قلو و بیش از سه فرزند برنامه ریزی لازم را داشته باشد و خوشبختانه در راستای حمایت از جوانی جمعیت برای خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر این ظرفیت قانونی وجود دارد .

کیفیت پروژه های نهضت ملی مسکن استان زنجان در سطح کشور جزو برترین ها است

ابوالفضل رفیعی تاکید کرد : تولید انبوه مسکن به ویژه طرح های حمایتی در دولت به جد دنبال می شود و خوشبختانه در طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان دومین استان در اجرا و پیشرفت طرح‌ها  است و این مهم باعث افتخار است و در احداث مسکن مهر هم رتبه برتر را داشتیم و تجارب آن برای ادامه مسیر موثر بوده است .

وی گفت : کیفیت پروژه های نهضت ملی مسکن استان زنجان در سطح کشور جزو برترین ها است و برتر بودن استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باعث شده تا مشکلات را هم اول لمس کند و در استانداری زنجان کمیته ویژه بررسی مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن تشکیل شده و مشکلات و موانع بر سر راه اجرای این طرح عظیم در استان به خوبی بررسی و رصد می شود تا مسکنی با کیفیت و با کمترین قیمت و عادلانه به متقاضیان تحویل داده شود .

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان بیان داشت : دولت با سیاست تولید انبوه مسکن در قالب نهضت ملی مسکن به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌ها است و همچنین در بخش راه به صورت میانگین از ابتدای انقلاب هر سال شاهد احداث ۹۰ کیلومتر راه روستایی بودیم و تنها هدف دولت خدمت صادقانه به مردم است . خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برای اجرای پروژه‌های راه سازی و مسکن در استان مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و از توان مهندسین ، مشاوران و پیمانکاران مجرب استفاده می‌کند . اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با تیم کاری توانمند و متخصص تنها هدفش توسعه راه‌ها و تسهیل تردد برای مردم و ساختن مسکنی با کیفیت و استاندارد برای مردم است .

بی شک توجه به ساخت مسکنی با کیفیت و داشتن راه در اشل های مختلف از اهداف کلان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان است و برای تحقق این مهم هم از تمام ظرفیت ها و توان مهندسین مجرب خود استفاده می کند .

فعال شدن بخش ساخت مسکن و توسعه شبکه زیرساخت حمل و نقل جاده ای از اولویت های دولت سیزدهم است که با تکمیل پروژه های این بخش ، مطالبات مردم استان زنجان محقق خواهد شد و با روند موجود در اجرای پروژه ها ، آینده روبه رشد در این حوزه ایجاد خواهد شد .




مطالب مرتبط

متقاضیان خسته شده اند و باید تدبیری برای حل مشکلات اندیشیده شود ، متقاضیان مسکن ملی به ما اعتماد کردند و باید رضایتمندی لازم کسب شود و برای تحقق این مهم شبکه بانکی و تمام دستگاه هایی که می توانند در کاهش مشکلات موثر باشند وارد کار شوند .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نسبت به اجرای سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار تاکید دارد . تکمیل آورده متقاضیان و تزریق به موقع تسهیلات بانکی در اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن نقش موثری دارد البته در کنار تسریع در اتمام پروژه‌ها به کیفیت آنها نیز توجه لازم صورت می‌گیرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۵۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن ...

|

واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

|

از ۲۷ هزار واحد مسکونی حمایتی نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان در دو سال اول دولت سیزدهم تخصیص پروژه شده‌ است و مابقی بیش از هفت هزار واحد هم در مرحله تامین زمین و تخصیص پروژه است .

|

نظرات کاربران