در حال بارگذاری ...
  • پرداخت تسهیلات ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی به واحدهای روستایی و شهری زلزله‌زده خوی

    طبق مصوبه دولت مقرر شده تا به هر واحد روستایی تخریب شده ۲۵۰ میلیون تومان و به هر واحد شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد پرداخت شود . همچنین بلاعوض های مصوب شده که شامل اسکان موقت ، معیشتی و مسکن است برای هر واحد ۱۱۰ میلیون تومان تعیین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام آواربرداری ها تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : هم‌اکنون پرداخت تسهیلات برای واحدهای تعمیری آغاز شده است و تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی زلزله زده در نیمه اول سال آتی تکمیل شود .

    مجید جودی در خصوص روند ارایه تسهیلات به زلزله‌زدگان خوی و همچنین امدادرسانی‌ها با توجه به بارش برف شدید توضیحاتی را ارایه کرد و گفت : آواربرداری در مناطق زلزله‌زده با وجود بارش برف در حال انجام است . همچنین با توجه به اینکه مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تصویب شده انتظار می‌رود تا روند بازسازی تسریع شود .

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد : طبق مصوبه دولت مقرر شده تا به هر واحد روستایی تخریب شده ۲۵۰ میلیون تومان و به هر واحد شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد پرداخت شود . همچنین بلاعوض های مصوب شده که شامل اسکان موقت ، معیشتی و مسکن است برای هر واحد ۱۱۰ میلیون تومان تعیین شده است .

    برنامه بنیاد برای تکمیل واحدهای زلزله زده خوی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲

    جودی از اسکان زلزله زدگان شهری در چادر خبر داد و افزود : هم‌اکنون پرداخت تسهیلات برای واحدهای تعمیری آغاز شده است و تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی زلزله زده در نیمه اول سال آتی تکمیل شود .

    وی یادآور شد : هم‌اکنون ستادهای معین آذربایجان‌شرقی ، اردبیل و زنجان در استان آذربایجان غربی مستقر هستند و عملیات آواربرداری در حال انجام است . پیش‌بینی می‌شود با توجه به ابلاغ تسهیلات از سوی دولت و همچنین استقرار نیروها و ماشین‌آلات در مناطق زلزله زده ، کارآواربرداری و تعمیر واحدهای همراه با بازسازی سرعت مناسب‌تری پیدا کند .

    گفتنی است ، زلزله خوی ۸ بهمن ماه سال جاری (۱۴۰۱) در عمق ۷ کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد که خسارات مالی و جانی بر جای گذاشت . بر اساس برآوردها در زلزله ۵.۹ خوی که ۸ بهمن ماه سال جاری رخ داد ، یکهزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند و ۷ هزار و ۵۰۰ واحد دچار آسیب و نیازمند تعمیرات شناسایی شد .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران