در حال بارگذاری ...

نشست ویژه وزیر راه و شهرسازی با انبوه‌سازان / پیشنهاد جدید برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن

سازندگان اعلام آمادگی کردند که منابع مالی طرح ها را به صورت مشارکت تامین و در قبال آن به صورت تهاتر زمین یا واحد مسکونی دریافت کنند . با توجه به تجربه مسکن مهر این نگرانی را مطرح کردیم که ممکن است نقدینگی متقاضیان تکافوی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ندهد و این مساله به طولانی شدن طرح ها بیانجامد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت : ماه‌ها بود که خواهان جلسه با مسئولان وزارت راه و شهرسازی بودیم که محقق نمی‌شد اما با آمدن مهندس بذرپاش این نشست برگزار شد و به نظر می‌رسد تعامل وزارتخانه با بخش خصوصی افزایش یافته است ؛ پیشنهاداتی برای تعدیل نرخ واحدهای مسکونی و تامین منابع مالی پروژه نهضت ملی مسکن ارایه شد که وزیر پذیرفت .

ایرج رهبر اظهار کرد : خوشبختانه با روی کار آمدن بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی ، طرح نهضت ملی مسکن مقداری به جنب و جوش رسیده و شخص وزیر هدایت و پیگیری رفع چالش‌ها را بر عهده گرفته است . اوایل ماه جاری وزیر نشستی را با انبوه‌سازان برگزار کرد و به پیشنهادات ما گوش داد . این در حالی است که قبلا ماه‌ها به دنبال نشست با مسئولان وزارتخانه بودیم و محقق نمی‌شد . مهم‌ترین موضوعی که در نشست با بذرپاش مطرح شد ، پایین بودن توان متقاضیان بود که پیشنهاداتی برای نحوه تامین مالی پروژه‌ها ارایه دادیم .

رییس انجمن انبوه سازان استان تهران تصریح کرد : سازندگان اعلام آمادگی کردند که منابع مالی طرح ها را به صورت مشارکت تامین و در قبال آن به صورت تهاتر زمین یا واحد مسکونی دریافت کنند . با توجه به تجربه مسکن مهر این نگرانی را مطرح کردیم که ممکن است نقدینگی متقاضیان تکافوی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ندهد و این مساله به طولانی شدن طرح ها بیانجامد . بنابراین سرمایه و توان فنی بخش خصوصی می‌تواند گره گشا باشد . آقای بذرپاش به مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران دستور داد تا از نظرات سازندگان برای پیشبرد کارها استفاده شود .

وی با اشاره به نیاز استان تهران به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار واحد مسکونی گفت : در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار واحد در مرحله ساخت است که فاصله معناداری با اهداف تعیین شده دارد .

رییس انجمن انبوه سازان استان تهران ، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را یکی از چالش های اصلی طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت : اوایل امسال میلگرد کیلویی ۱۴ هزار تومان بود که هم اکنون به حدود ۲۳ هزار تومان رسیده است . به همین نسبت دیگر نهاده‌های ساختمانی هم دچار تغییر قیمت شده است .

به گفته رهبر ، سازندگان انتظار دارند قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن با توجه به تورم ، تعدیل شود . آقای بذرپاش این موضوع را پذیرفت و قرار شد قیمت ها در یک فرآیند کارشناسی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد .




مطالب مرتبط

سهمیه بانک مسکن در سه سال اول اجرای این طرح ، بالغ‌ بر ۲۵۹ همت بوده است که به رغم سهم حدود ۳ درصدی این بانک از کل سپرده‌های شبکه بانکی کشور ، با سهمیه بیش از ۱۸/۵ درصد از نهضت ملی مسکن بیشترین سهمیه را در میان تمام بانک‌های کشور داشته است .

|

تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

|

حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

|

این سایت در مجاورت پروژه مسکن مهر پردیس شاهین شهر ، قرار دارد . پروژه احداث ۲ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سایت است که پروانه ساختمانی آنها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

|

این طرح در ۲۹ شهر استان آغاز شده و ۲۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مرحله عقد قرارداد برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی رسیده است . پروژه ۴۶۰ واحدی شهید داور یسری واقع در شهرک اندیشه تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد .

|

نظرات کاربران