در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ بسته جدید تشویقی شرکت بازآفرینی ، نوسازی بافت های ناکارآمد را در محلات افزایش می دهد

    اینکه بتوانیم هزینه تمام شده ساخت را در محلات کاهش بدهیم به موفقیت نائل شده ایم و سرمایه گذاران و مردم در این صورت از بسته استقبال خواهند کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بسته جدید ۱۹ بندی ابلاغی وزیر راه و شهرسازی به استانداران را زمینه ساز افزایش سرعت مشارکت ساکنان بافت های ناکارآمد و سرمایه گذاران و توسعه گران برشمرد .

    خلیل محبت خواه بسته جدید نوسازی بافت های فرسوده را محرک قوی و تسریع کننده موضوع بازآفرینی برشمرد و تصریح کرد : نوسازی موضوعی چند وجهی است که مسائل کالبدی، اجتماعی و فرهنگی را در بر می گیرد و بسته جدید یک سیاست موزون و متوازن برای ارتقای خدمات در محلات ناکارآمد شهری است .

    وی گفت : اینکه بتوانیم هزینه تمام شده ساخت را در محلات کاهش بدهیم به موفقیت نائل شده ایم و سرمایه گذاران و مردم در این صورت از بسته استقبال خواهند کرد .

    محبت خواه نقش شهرداری ها را در کاهش زمان اعطای پروانه اساسی و مهم برشمرد و گفت : اگر همه نهادهای ذی مدخل دست به دست هم بدهند و بتوانیم فرآیندهای اداری را با سرعت بیشتری انجام بدهیم این مساله خودش یک مشوق بزرگ در نوسازی است .

    محبت خواه گفت : مصوبه جدید تراکم تشویقی و امکان کاهش ضریب تامین پارکینگ را در نظر قرار داده است که محرک خوبی است . بازهم سیاستگذاری های بعدی در سرعت نوسازی و تشویق ساکنان بافت های فرسوده نقش موثری خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    |

    با ایجاد بازآفرینی ، شاهد کمترین نرخ هزینه ساخت و ساز در سطح استان تهران خواهیم بود چرا که در این صورت همه امکانات زیرساختی در محل ساخت فراهم می‌شود .

    |

    صدور سند برای زمین‌هایی ممکن است که قبل از فروردین سال ۱۳۹۴ ساخت و ساز در آنها انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران