در حال بارگذاری ...
  • سیاست وزارت راه و شهرسازی تمرکز زدایی در مراکز شهرها است

    در سال‌های گذشته برای احیای این بافت‌ها اقدامات خوبی انجام شده و در سال‌جاری نیز طبق مصوبه این جلسه ، برنامه اقدام مشترک با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی کمک مضاعفی برای نوسازی و مقاوم‌سازی این بافت‌ خواهد کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با انتقاد از تمرکز ساخت ‌و سازها در مرکز شهر گفت : طبق دستور استاندار کرمانشاه مبنی بر تمرکززدایی در مرکز شهر ، طرح‌هایی برای رفع این مشکل توسط اداره‌کل راه و شهرسازی تبیین شده که امیدواریم این مشکل با اجرایی شدن این طرح‌ها و احداث پارک و مراکز تفریحی فرهنگی در محله‌ها حل و فصل شود .

    چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی ، مهرداد آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ، طهماسب نجفی سرپرست معاونت عمرانی استانداری و اعضای این ستاد در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به‌اینکه بافت فرسوده و ناکارآمد استان کرمانشاه مورد توجه مسئولان است ، خاطرنشان کرد : در سال‌های گذشته برای احیای این بافت‌ها اقدامات خوبی انجام شده و در سال‌جاری نیز طبق مصوبه این جلسه ، برنامه اقدام مشترک با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی کمک مضاعفی برای نوسازی و مقاوم‌سازی این بافت‌ خواهد کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه وصل‌شدن بافت‌های ناکارآمد باعث توسعه و ایجاد ارزش افزوده این مناطق خواهد شد ، افزود : بعد از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به کرمانشاه و مصوبات این سفر ، طرح‌های عمرانی زیادی اجرایی شد که در سال اخیر نیز با همکاری شهرداری بلوار شهید سرابیان افتتاح و در فاز بعدی محله ملاحسینی به جعفرآباد وصل خواهد شد .

    مهرداد آهکی از شناسایی و تأمین بخش زیادی از اراضی در استان کرمانشاه برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : انتظار داریم با الحاق این اراضی به شهر ، اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تأمین و متقاضیان این طرح طبق پیش‌بینی‌ها در چهار سال آینده صاحب خانه شوند .




    مطالب مرتبط

    مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    ۲۵ محله شهرضا در بافت فرسوده مصوب واقع شده ، ۳ محله در بافت با پیشینه روستایی ، هفت محله در سکونتگاه های غیررسمی قرار دارند همچنین در حال حاضر هفت محله هدف دارای پروژه های اقدام مشترک مصوب هستند .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران