در حال بارگذاری ...

تشریح انعطاف‌پذیری بسته ۱۹بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده

گره‌گشایی در صدور پروانه برای پلاک‌های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحدها ، افزایش نفوذپذیری (قابلیت دسترسی) محله و مشارکت شهرداری ها از ویژگی های دیگر این مصوبات ابلاغی است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان ، سازندگان و انبوه‌سازان در ۱۹ بند به استانداران خبر داد .

چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی ، مهرداد آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ، طهماسب نجفی سرپرست معاونت عمرانی استانداری و اعضای این ستاد در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد . 

محمد آیینی که به‌صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند از مصوبات ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف‌پذیری مصوبه نسبت به شرایط ویژه هر شهر ، رویکرد نوسازی محله‌ای ، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان ، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف‌پذیری در ضوابط استقرار کاربری‌ها و با رویکرد درهم تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت خبر داد و گفت : گره‌گشایی در صدور پروانه برای پلاک‌های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحدها ، افزایش نفوذپذیری (قابلیت دسترسی) محله و مشارکت شهرداری ها از ویژگی های دیگر این مصوبات ابلاغی است .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : جزئیات ۱۹ بندی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در چهار گروه انواع مشوق­ های پیش­‌بینی شده در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری ، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای ، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع است .

وی افزود : جزئیات ضوابط تشویقی انواع مشوق­های پیش­‌ببنی شده در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری هر یک از گروه ها مصوب شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از رفع تصرف اراضی به مساحت بیش از ۴ هزار مترمربع توسط یگان حفاظت خبر داد .

|

طرح جامع شهر و افق جمعیتی با توجه به نرخ رشد تهیه خواهد شد و بر اساس مجموعه مطالعات صورت‌گرفته در ابعاد مختلف جهت تامین نیاز مسکونی و خدماتی جمعیت اضافه شونده و همچنین جبران کاستی‌های وضع موجود شهر تنظیم خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم ،‌ مراحل فنی طرح تعیین حریم گسل های شهر دماوند آغاز ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از کار مستمر و منظم و تصویب بسته‌های تشویقی شهرسازانه برای ۷۵ درصد مساحت بافت فرسوده ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : شتاب بخشی به نوسازی بناهای ناپایدار و سقف‌های لرزان در محدوده بافت‌های فرسوده ...

|

نظرات کاربران