در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ بسته های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده مازندران

    مصوبات ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف پذیری مصوبه نسبت به شرایط ویژه هر شهر ، رویکرد نوسازی محله‌ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان ، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف‌پذیری در ضوابط استقرار کاربری‌ها و با رویکرد درهم تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از ابلاغ بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت های فرسوده خبر داد .

    علی دیوسالار بیان داشت : بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان ، سازندگان ، انبوه‌سازان در ۱۹ بند توسط وزیر راه و شهرسازی به استانداران ابلاغ گردید را فرصتی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی پایدار در کشور دانست .

    وی یادآور شد : وزارت راه و شهرسازی بسته تشویقی شهرسازانه ۱۹ بندی را در خصوص سیاست‌های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری ، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن ، ابلاغ کرد .

    دیوسالار افزود : مصوبات ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف پذیری مصوبه نسبت به شرایط ویژه هر شهر ، رویکرد نوسازی محله‌ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان ، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف‌پذیری در ضوابط استقرار کاربری‌ها و با رویکرد درهم تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است .

    همچنین گره‌گشایی در صدور پروانه برای پلاک‌های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحدها ، افزایش نفوذپذیری (قابلیت دسترسی) محله و مشارکت شهرداری ها از ویژگی های دیگر این مصوبات ابلاغی است .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران تصریح نمود : جزئیات ۱۹ بندی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در چهار گروه انواع مشوق ­های پیش­بینی شده در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری ، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای ، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع می باشد .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    در حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار محلات هدف بازآفرینی در استان زنجان وجود دارد و شهر زنجان دارای «هشت سکونتگاه» است و همچنین «دو سکونتگاه در شهرستان ابهر» و «یک سکونتگاه در شهرستان قیدار» وجود دارد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    نظرات کاربران