در حال بارگذاری ...

اصول معماری و نماهای شهری ساختمانی باید نظامند شود

ساخت و ساز و نماهای شهری و بدنه‌های شهری که شکل می‌گیرد در شهر زنجان متاسفانه نظامند، هماهنگ و چشم نواز نیست و شهروندان آن را به خوبی درک می‌کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان زنجان ، گفت : اصول معماری و نماهای شهری ساختمانی باید نظامند شود که ناگزیر از نگاه جدی به این مقوله هستیم .

ابوذر جعفری به دو پروژه مهم شهری در شهر زنجان که توسط اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت : در پروژه «پیاده راه کوی پونک» طراحی‌ها انجام شده و مصوبات قانونی لازم هم اخذ شده و گفتنی است «پیاده راه کوی پونک» در وسعتی به مساحت پنج هکتار اجرا خواهد شد .

وی با بیان اینکه این پروژه جزو پروژه‌های مشارکتی و مولد سازی اداره کل است و نیاز به اخذ مجوز از سازمان ملی زمین و مسکن دارد تا فراخوان و مناقصه برای مشخص شدن سرمایه گذار انجام شود ، اظهار داشت : با تحقق این مهم وارد فاز اجرایی خواهیم شد و همچنین طرح پیاده راه «کوی پونک» توسط اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی پیشنهاد شده است .

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان زنجان ، به «پیاده راه زنگان» اشاره کرد و گفت : این پیاده راه در زمینی به مساحت  ۶۰۰ متر طول و عرض ۲۴ متری اجرا خواهد شد و فضای بازی ، فضای سبز و سایر بخش‌های مختلف دیده شده است .

جعفری با اشاره به «پیاده راه زنگان» یادآور شد : مقرر شده پیاده راه زنگان به صورت پروژه مشارکتی نباشد و پیمانکاری خواهد بود تا در چند بخش مختلف مناقصه شناسایی پیمانکار انجام تا پروژه وارد فاز اجرا شود .

مردم باید با مقوله شهرسازی و معماری به خوبی آشنا شوند

وی با بیان اینکه یک نظام هماهنگی برای نظارت بر مباحث معماری بر ساخت و سازها وجود ندارد ، تصریح کرد : اصول معماری و نماهای شهری ساختمانی باید نظامند شود که متاسفانه در شهر زنجان این مقوله اجرا نمی‌شود و نقص جدی در این خصوص وجود دارد .

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان زنجان ، به وضعیت بدنه‌ها و فضاهای شهری اشاره کرد و گفت : ساخت و ساز و نماهای شهری و بدنه‌های شهری که شکل می‌گیرد در شهر زنجان متاسفانه نظامند، هماهنگ و چشم نواز نیست و شهروندان آن را به خوبی درک می‌کنند .

جعفری با تاکید بر اینکه این اداره وظیفه نظارت عالیه بر طرح‌های توسعه‌ای و شهری را بر عهده دارد ، افزود : نظارت و توجه به اجرای مصوبات در بحث شهرسازی از وظایف مهم این مجموعه است .

وی ، مردم را اصلی ترین سازندگان شهر و شهرسازان معرفی کرد و گفت : مردم باید با مقوله شهرسازی و معماری به خوبی آشنا شوند و بدانند که هر چقدر شهرهای ما متناسب با ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری ساخته شوند قابل زیست تر خواهد بود .

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان یادآور شد : نظارت بر اجرای مراحل مختلف طرح‌های تفصیلی شهری توسط شهرداری‌ها ، نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران (جامع) ناحیه ، مجموعه‌های شهری و جامع شهری ، طرح‌های ویژه ، طرح‌های عمران شهری و طرح‌های ویژه و تفصیلی شهرها از وظایف مهم این اداره است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت وزارتخانه برای کاهش قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی ...

|

ساکنان این محلات باید توانمند شوند . تأمین زیرساخت‌ها و خدمات آموزشی ، بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد . اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان این موضوع را دنبال می‌کند تا این خدمات در محلات هدف تأمین شود و ...

|

با برگزاری این نمایشگاه شاهد ارتقا کیفیت ساخت و ساز مسکن و شناسایی محصولات متنوع خواهیم بود . برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت شده و در ساخت و سازهای مسکن به کیفیت بسیار توجه می‌شود .

|

دو هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان قیدار احداث می‌شود که در این میان پیش بینی می‌کنیم با تأمین ۵۰ هکتار زمین تمام درخواست‌های متقاضیان جوانی جمعیت و ایثارگران هم پوشش داده شود .

|

از ۲۷ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن بخش حمایتی ، تنها ۷ هزار نفر تعیین تکلیف نشده بودند و تک واریزی داشتند که از این تعداد به ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در ثمین سه طی هفته‌های گذشته پیامک ارسال شد چرا که این تعداد در اولویت هستند .

|

نظرات کاربران