در حال بارگذاری ...
  • شناسایی ۴۳۸۵ هکتار بافت فرسوده در استان همدان

    رعایت اصول فنی و مهندسی باعث کاهش تلفات و خسارات می‌شود و در ساخت و سازها ، صدور پرونده ها و پایان کار باید استانداردهای مقررات ملی ساختمان شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : ۴۳۸۵ هکتار بافت فرسوده در استان همدان شناسایی شده است .

    ایوب اسدالهی بیان کرد : در استان همدان ۱۹۸۸.۱ هکتار بافت ناکارآمد ، ۸۰۷.۸ هکتار بافت تاریخی و ۱۶۵۳.۳ هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد . در سکونتگاه غیررسمی ۷ پروژه با اعتبار ۴۹۱۰۰ میلیون ریال و در بافت تاریخی ۵ پروژه با اعتبار ۲۱۶۰۰ میلیون ریال در حال انجام است .

    وی در ادامه با بیان اینکه عدم رعایت اصول مهندسی و ایمنی باعث ایجاد شکل‌گیری بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های ناایمن می‌شود ، اظهار کرد : رعایت اصول فنی و مهندسی باعث کاهش تلفات و خسارات می‌شود و در ساخت و سازها ، صدور پرونده ها و پایان کار باید استانداردهای مقررات ملی ساختمان شود .




    مطالب مرتبط

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    نظرات کاربران