در حال بارگذاری ...

فراهم شدن مشوق‌های ویژه برای نوسازی بافت فرسوده

بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافتها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : بسته‌ تشویقی شهرسازانه فرصت مغتنمی برای نوسازی بافت‌های فرسوده است .

علیرضا قاری‌قرآن در خصوص مشوق‌های در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار داشت : مطابق با بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی ، انواع مشوق‌ها در چهار گروه شامل (بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری ، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای ، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع) ، برای نوسازی بافت های فرسوده پیش بینی شده است .  

وی افزود : مشوق‌های کالبدی به منظور تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه گرها ، سرمایه گذاران و مالکان اراضی محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و در راستای ارتقای کیفیت محیطی و تأمین خدمات مورد نیاز این محلات، برحسب گروه بندی فوق قابل اعمال است .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذاران محلی ، سازندگان و مالکان اراضی و املاک واقع در بافت‌های فرسوده استان اصفهان می‌توانند از مزایای این مشوق‌ها بهره‌مند شوند اذعان داشت : بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافتها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شده است .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه با ارائه این بسته تشویقی از موضوع مردمی سازی در بافت‌های فرسوده حمایت شده است گفت : کاهش هزینه‌های غیرساختمانی در بافت‌های فرسوده شامل فرآیندهای اداری ، ارائه تخفیفات لازم در صدور پروانه ساختمانی ، پایان کار و انشعابات آب ، برق و گاز به عنوان محور نخست بسته تشویقی شهرسازانه به شمار می‌آید . بافت‌های تاریخی به هیچ عنوان مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند همچنین واحدهای مسکونی فرسوده هم باید در محدوده‌های مصوب باشند .

قاری قرآن با بیان اینکه مالکان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی در طول زمان نوسازی و به‌سازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت استفاده کنند ، ابراز داشت: سازندگان و توسعه‌گرانی که نسبت به نوسازی محله‌ای و یا از روش تجمیع پلاک‌ها استفاده می‌کنند ، از امتیازات و مشوق‌هایی از جمله اضافه تراکم، کسر پارکینگ ، کاهش زمان صدور پروانه ، تخفیفات نظام مهندسی و عوارض شهرداری و سرعت در اخذ مجوزهای مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب ، برق ، گاز بهره‌مند می‌شوند .  

وی با اشاره به اینکه این بسته تشویقی و تسهیلات در نظر گرفته شده فرصت بسیار خوبی را جهت نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده فراهم آورده است اذعان داشت : سازندگان ، انبوه‌سازان و ساکنان بافت‌های فرسوده اصفهان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و جزئیات این بسته تشویقی به پورتال اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مراجعه کنند . 




مطالب مرتبط

از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

|

موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

|

اجرای طرح‌های تشدید حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است .

|

بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است که هدف آن حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی است .

|

این سایت در مجاورت پروژه مسکن مهر پردیس شاهین شهر ، قرار دارد . پروژه احداث ۲ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سایت است که پروانه ساختمانی آنها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

|

نظرات کاربران