در حال بارگذاری ...
  • امکان تغییر بانک ارائه کننده تسهیلات بخش خودمالک طرح نهضت ملی مسکن توسط متقاضیان

    در استان گلستان ۱۸ بانک تعهد ارائه تسهیلات خودمالکی به متقاضیان داشته و با برنامه ریزی های انجام شده ، ارائه تسهیلات به متقاضیان مطلوب تر خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : چنانچه متقاضیان بخش خودمالکی نهضت ملی مسکن به هر دلیلی موفق به دریافت تسهیلات از بانک عامل نشوند می توانند نسبت به تغییر بانک ارائه کننده تسهیلات اقدام کنند .

    مهدی ملک رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد : متقاضیان خودمالک در طرح نهضت ملی مسکن کسانی هستند که سند مالکیت زمین آن ها به نام بخش خصوصی یا  اشخاص حقیقی است . هر متقاضی خود مالک می تواند برای ساخت تعداد واحدهای در دست ساخت، تسهیلات دریافت کند . این متقاضیان می توانند مدارک لازم خود ، یعنی سند مالکیت و پروانه ساختمان را پس از انتخاب بانک ، بارگذاری کرده تا به بانک معرفی شوند .

    ملک با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات در مرکز استان ها ۳۵۰ و در شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان است ، گفت : وام خودمالکی در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت پروژه توسط بانک عامل به حساب متقاضی واریز می شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد : در طی این مسیر چنانچه متقاضی موفق به اخذ تسهیلات از بانک نشود ، می تواند بانک ارائه کننده تسهیلات را با ورود به پنجره ثبت اطلاعات خود در سامانه www.saman.murd.ir  تغییر دهد . در استان گلستان تاکنون بیش از ۱۶ هزار درخواست خودمالکی ثبت شده که از این تعداد سه هزار و ۲۷۵ متقاضی دارای انعقاد قرارداد مشارکت با بانک هستند .

    ملک ضمن تقدیر از عملکرد بانک های استان ، از به پایان رسیدن سهمیه بانک مسکن برای ارائه تسهیلات خودمالکی در استان خبر داد و گفت : در استان گلستان ۱۸ بانک تعهد ارائه تسهیلات خودمالکی به متقاضیان داشته و با برنامه ریزی های انجام شده ، ارائه تسهیلات به متقاضیان مطلوب تر خواهد شد .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در انتها تاکید کرد : با  توجه به مشکل کمبود اراضی دولتی و ملی با قابلیت تولید مسکن در استان های شمالی کشور ، احداث مسکن به صورت خودمالکی اثر زیادی بر تحقق برنامه اجرایی تولید مسکن استان خواهد گذاشت .

     




    مطالب مرتبط

    طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد .

    |

    در ۲۱ شهرستان استان زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به متقاضیان موثر انجام شده است . در چهار شهر استان بیش از نیاز زمین تامین شده و در ۱۱ شهرستان با کمبود زمین برای جرای طرح نهضت مسکن مواجه هستیم .

    |

    با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال ، ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود .

    |

    پنج‌هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان به متقاضیان واگذار شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر ...

    |

    نظرات کاربران