در حال بارگذاری ...
  • بررسی روند تحویل و ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه

    اراضی پادگان لشکر ۶۴ حدود ٧۵ هکتار و دارای قدمت تاریخی است و در محدوده مرکزی شهر ارومیه قرار دارد ؛ بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری باید تمهیدات لازم جهت تجهیز و تبدیل این فضا به یکی از فضاهای امن شهری و ایفای نقش به لحاظ پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اتخاذ شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : بستر لازم برای اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در راستای ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه فراهم شده است و این امر همکاری بیش از پیش مسئولان مربوطه را می‌طلبد .

    سید محسن حمزه‌لو به منظور بررسی راهکارهای حل موضوع اراضی پادگان و تحویل به موقع اراضی با امیر ارجمندی معاونت مهندسی نیروی زمینی ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد .

    وی در این دیدار اظهار داشت : تدابیر لازم در خصوص تأمین سطح یکپارچه برای فضای عمومی ، حفظ حداکثری ارزش‌های طبیعی و میراثی پادگان و تعدیل قابل توجه تراکم پیشنهادی اتخاذ شده است . تحویل اراضی توسط ارتش طبق مصوبات باید اجرایی شود تا مدیریت شهری طرح ساماندهی را اجرایی کند .

    حمزه لو گفت : طولانی شدن پروسه ساماندهی به هر دلیلی قابل قبول نیست و مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی باید هر چه زودتر اجرا و از تخریب و تغییر فضاهای اراضی جلوگیری گردد .

    وی افزود : این فضا که در بافت مرکزی شهر قرار دارد ، نقشی مهمی به عنوان تنفسگاه شهری ایفا می کند که در نقشه‌های طراحی شده مصوب همه ملاحظات فرهنگی ، تاریخی و زیست محیطی در نظر گرفته شده است .

    گفتنی است اراضی پادگان لشکر ۶۴ حدود ٧۵ هکتار و دارای قدمت تاریخی است و در محدوده مرکزی شهر ارومیه قرار دارد ؛ بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری باید تمهیدات لازم جهت تجهیز و تبدیل این فضا به یکی از فضاهای امن شهری و ایفای نقش به لحاظ پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اتخاذ شود .




    مطالب مرتبط

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران