در حال بارگذاری ...
  • هدف اصلی بازآفرینی شهری ارتقا کیفیت زندگی ساکنین است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان ضمن تاکید بر اقتصادی شدن طرح های بازآفرینی استان اصفهان گفت : راهبرد بازآفرینی افزایش جمعیت نیست و هدف اساسی ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنین موجود در این بافت ها است .

    پانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان ، در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان به ریاست سیدرضا مرتضوی استاندار و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد .  

    در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات پیشین این ستاد در سال جاری ، وضعیت طرح های بازآفرینی شهری اصفهان در بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی مورد بررسی قرار گرفت .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست پیرامون موارد مطروحه و تصمیمات اتخاذ شده اظهار داشت : در این جلسه بسته تشویقی نوسازی بافت های فرسوده که از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده و انواع مشوق ها در چهار گروه برای نوسازی این بافت ها پیش بینی شده است بررسی و در خصوص نحوه عملیاتی شدن آن در استان تبادل نظر و تصمیم گیری شد . نگاه ما این است که تا جایی که امکان پذیر است احیا بافت های فرسوده انجام و طرح هایی که برنامه ریزی می شود مطابق با چارچوب تعیین شده توسط شورای عالی شهرسازی و معماری باشد .  

    قاری قرآن با بیان اینکه هدف اساسی در بازآفرینی شهری ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنین موجود در بافت های فرسوده است گفت : راهبرد بازآفرینی افزایش و تقویت جمعیت بیشتر از ظرفیت موجود در این بافت ها نیست .  

    وی با اشاره به اینکه در حوزه بازآفرینی مباحث اقتصادی یکی از محورهای اصلی است که باید در رابطه با آن تدابیری لازم اندیشیده شود عنوان کرد : می توان با پیش بینی راهکارهای متفاوت، از جمله سهم ۳۰ درصدی اعتبارات دستگاه ها که می بایست در محلات هدف بازآفرینی شهری مصرف شود و یا تعریف پروژه ای پشتیبان برای تامین هزینه ها تا حدامکان طرح را اقتصادی کرد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای بازآفرینی شهری نیاز است دید ما از کل به جزء باشد به طور مثال بررسی کنیم در یک منطقه بافت فرسوده ۹۰ هکتاری چه تعداد سکونت دارند سپس برنامه ریزی و در قالب برنامه ای مشخص اقدام کنیم و در صورتی که سطح خدمات آن منطقه پایین است با افزایش طبقات زمین های مازاد برای تامین خدمات آن منطقه در نظر گرفته شود .  

    گفتنی است ، در این جلسه با توجه به شرایط خاص استان تاکید شد تا از ایجاد حداقل امکانات و زیرساخت ها فاصله گرفته و در راستای استانداردهای مطمئن تری حرکت شود . 




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    ۲۵ محله شهرضا در بافت فرسوده مصوب واقع شده ، ۳ محله در بافت با پیشینه روستایی ، هفت محله در سکونتگاه های غیررسمی قرار دارند همچنین در حال حاضر هفت محله هدف دارای پروژه های اقدام مشترک مصوب هستند .

    |

    در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ، شهرهای جدید در همجواری کلان شهرها تعریف و پایه گذاری شد تا نسبت به ساماندهی و عدم توسعه شهرها اقدامی عاجل صورت پذیرد ، پس از آن با توجه به روند رو به رشد مهاجرت به شهرهای بزرگ نه تنها شهرهای جدید تکافوی اسکان مهاجران را نمی داد بلکه ...

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : شهرداران در استان زنجان همت مضاعفی نسبت به موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند و بسته ...

    |

    نظرات کاربران